دکتر مهدی فارسی، کارشناس مسئول آنفلوآنزا و IHR معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وضعیت اصفهان برای سومین ماه پیاپی همچنان قرمز است.

کارشناس مسئول آنفلوآنزا و IHR معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نسبت به دو هفته پیش، آمار مبتلایان با شرایط قرمز در اصفهان کاهش زیادی داشته که نشان می دهد روند ویروس رو به افول خواهد بود.

به گزارش سلام نو، دکتر مهدی فارسی در گفت و گو با ایسنا، تصمیم گیری درباره وضعیت سفید، زرد و یا قرمز شهرستان ها را به عهده ستاد ملی کرونا دانست و اظهار کرد: ما آمار بستری های دو هفته اخیر شهرها را به وزارت بهداشت اعلام می کنیم و بر اساس پروتکلی که این وزارت خانه اعلام کرده، وضعیت مناطق پرخطر و کم خطر مشخص می شود، پس تصمیم گیری و در نهایت اعلام وضعیت سفید و قرمز به عهده ستاد ملی کرونا است.

وی درباره از سرگیری بعضی فعالیت های عمومی در اصفهان نیز توضیح داد: اگر بخواهیم درباره از سرگیری فعالیت در این مکان ها، خوش بین باشیم در شهرهای سفید این کار اشکالی ندارد، هر چند از نظر مراقبت های لازم برای جلوگیری از انتشار ویروس واگیردار با یک علامت سوال روبروست، اما با توجه به پروتکلی که وزارت بهداشت، وضعیت بعضی شهرستان ها را سفید اعلام کرده، امیدواریم در وضعیت سفید بمانند و آمارها باز هم بالا نرود.

فارسی با اشاره به ادامه وضعیت قرمز شهر اصفهان از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، گفت: درباره بازگشایی مساجد و مدارس در سطح ملی تصمیم گیری می شود، یعنی در ستاد ملی کرونا که اساتید ما در آن حضور دارند، اما در هر صورت اگر این بازگشایی ها باعث شود فاصله اجتماعی رعایت نشود و مراودات طبیعی به حالت قبل بر گردد، قطعا ما در هفته های آینده شاهد افزایش موارد خواهیم بود و این به نفع کشور و استان نیست.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری درباره از سرگیری فعالیت ها به دلایل مختلف بوده است، افزود: ما در حد کارشناسان فنی نظرات فنی و علمی می دهیم، قطعا مدیران وزارت خانه هم نظرات فنی خود را اعلام کرده اند که با درنظر گرفتن جمیع جوانب در ستاد ملی کرونا، این تصمیم گرفته شده است.

کارشناس مسئول آنفلوآنزا و IHR معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: شاید برای شهرهای سفید مشکلی ایجاد نشود، اما برای شهرهای دیگر به صلاح نیست، هرچند قرار است مدارس هم برای رفع اشکال و به صورت دلخواه باز شود و قرار نیست همه دانش آموزان به اجبار سرکلاس بنشینند.

وی برگزاری کلاس های درس را با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت مسایل بهداشتی بدون مشکل دانست و یادآور شد: صرف این که دانش آموزان برای رفع اشکال سرکلاس بروند و مدیران مدارس هم نکات بهداشتی را در نظر بگیرند، مشکلی ایجاد نمی کند و می توان حداقل به صورت نصفه و نیمه کارها انجام شود.

فارسی با تاکید بر اینکه هنوز در سطح شهرهایی که سفید اعلام نشده، تجمعات به نفع مردم نیست، گفت: جمع شدن عده ای دور هم، هر کجا که باشد به صلاح نیست، به ویژه اگر اجتماعات بزرگ باشد، مثل سی چهل نفر در کلاس و یا دویست نفر در محیط بسته و ... این اجتماعات به نفع مردم نیست و باعث انتقال ویروس می شود؛ چون معمولا افراد در معرض خطر و افراد مسن به شدت به این ویروس حساس اند و ممکن است موارد بستری ما در هفته های آینده بالا برود.

وی با اشاره به ابهامات بازگشایی مدارس حتی درحد رفع اشکال، توضیح داد: حاضر شدن دانش آموزان برای رفع اشکال به این معنی است که باید در یک کلاس ۳۰ نفری، ۱۰ دانش آموز حاضر شوند، در حالی که اگر بخواهد مدرسه این مسایل بهداشتی را رعایت کند، کلاسی تشکیل نخواهد شد. این مسایلی است که هنوز مشخص نشده، چگونه قرار است اجرا شود، اما بازهم تاکید ما این است که اجتماعات به نفع جامعه نیست.

کارشناس مسئول آنفلوآنزا و IHR معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به این پرسش که چرا وضعیت اصفهان برای سومین ماه پیاپی همچنان قرمز است نیز گفت: استان اصفهان از اسفندماه تاکنون چند شهرستان سفید و تعداد زیادی زرد پیدا کرده، اما وضعیت شهر اصفهان هنوز قرمز است. اگرچه نسبت به دو هفته پیش، آمار مبتلایان با شرایط قرمز، کاهش زیادی داشته و این نشان می دهد که روند ویروس رو به افول خواهد بود و حداقل تا یک ماه آینده می توان امیدوار بود که شرایط زندگی مردم عادی شود، اما به شرط اینکه اجتماعاتی که اکنون برنامه ریزی می کنند دوباره کار را خراب نکند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید