چپ دست بودن بودن مزایا و معایبی دارد. ضربه زدن به آرنج هنگام نوشتن زمانی که یک فرد راست دست کنار شما نشسته است، قیچی که به طورعادی قابل نگه داشتن نیست، پیدا کردن صندلی مناسب هنگام آزمون های مهم، ناتوانی در شستن ظروف، همه این ها مواردی هستند که افراد چپ دست معمولاً در زندگی روزمره با آن ها روبرو می شوند، اما چیزهای دیگری نیز وجود دارند، که  شما در مورد افراد چپ دست نمی دانید. در زیر به تعدادی از آن ها اشاره شده است.

فقط 12 درصد از جمعیت جهان چپ دست هستند

فقط 12 درصد از جمعیت چپ دست هستند اما این درصد به آرامی در حال افزایش است. اگرچه در بیشتر کشورها برای چپ دست ها امکاناتی درنظر گرفته شده، اما هنوز هم کشورهایی وجود دارند که چپ دست ها را  قبول ندارند. در سال 1860 حتی تصور می شد که چپ دستان با شیطان هم پیمان هستند.

افراد چپ دست حساسیت و آلرژی بیشتری دارند

آیا چپ دست هستید و بهار آلرژی دارید؟ این  تعجب آور نیست. مطالعات بنیاد بیولوژیک نشان داده است، افراد چپ دست 11 برابر بیشتر از افراد دیگر دچار حساسیت می شوند. آن ها همچنین 2.5 برابر احتمال ابتلا به یک بیماری خود ایمنی را دارند.

افراد چپ دست نسبت به میگرن حساس تر هستند

به نظر می رسد افرادی که چپ دست هستند، دو برابر افراد دست راست دچار میگرن می شوند.

افراد چپ دست خواب ناآرام تری دارند

همه ما گاهی اوقات در خواب خود حرکت می کنیم، اما این در  افراد چپ دست بسیار متداول است. پدیده اختلال حرکت حرکتی اندام (PLMD) در افراد چپ دست بسیار شایع است. PLMD شرایطی است که در آن اندام ها به طور غیر ارادی در طول خواب حرکت می کنند. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که 94 درصد از افراد چپ دست، از بی قراری در خواب رنج می برند.

آمار مردان چپ دست نسبت به زنان بیشتر است

یک نظر سنجی در سال  2008 نشان داد که چپ دست بودن در مردان نسبت به زنان بیشتراست. محققان داده های 144 افراد چپ دست را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که مردان غالباً چپ دست هستند. به طور دقیق، آقایان 23٪ بیشتر از زنان چپ دست هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید