۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 48405888

 امید بن عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول، از افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در دزفول خبر داد و گفت: از پنجم اردیبهشت ماه بیماریابی تقویت شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: اصناف ضروری مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، گوشت، مرغ و ماهی فروشی‌ها، میوه و تره بار، بخش فروش مواد غذایی هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، داروخانه‌ها و مراکز درمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان فعالیت دارند.

وی گفت: چندین اکیپ و گروه نظارتی ویژه با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، نیرو‌های ناحیه مقاومت بسیج، بازرسان اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، صمت، تعزیرات و سایر متولیان این حوزه آماده نظارت بر اجرای مصوبات هستند و این اکیپ‌ها با صنوف غیرضروری و واحد‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد و آنها را پلمب می‌کنند.

بن عباس اظهار داشت: اگر تردد‌ها بعد از اجرای طرح افزایش داشته باشند، محدودیت‌ها برای جلوگیری از تردد غیرضروری مردم بیشتر می‌شود و با توجه به برداشت محصولات کشاورزی بخشی از کارکنان جهاد کشاورزی، غله و تعاون روستایی برای خرید تضمینی محصولات بدون پذیرش ارباب رجوع در این ایام فعالیت می‌کنند.

وی افزود: آرامستان‌ها همچنان تعطیل هستند و همه شهرداری‌ها با همکاری نیروی انتظامی از ورود مردم به آرامستان‌ها جلوگیری می‌کنند و برگزاری نماز جماعات و جمعه فعلا امکان پذیر نیست و همچنین امکان برگزاری آیین‌های شب‌های قدر به صورت تجمعی در مساجد وجود ندارد و باتوجه به اینکه میدان میوه و تره بار شهرستان دزفول یک میدان مرکزی است و شهر‌ها و استان‌های دیگر را تغذیه می‌کند، تدابیر سختگیرانه بهداشتی از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای دستورهای بهداشتی در این میدان اجرا می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: ضدعفونی کردن معابر که در این ایام تعطیل نبوده با ظرفیت نیرو‌های مسلح، نیرو‌های جهادی، بسیج، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزایش می‌یابد تا با این اقدام ها و همکاری مردم شاهد ریشه کن شدن کرونا باشیم و شهرداری‌ها موظف هستند تمامی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها را از دسترس مردم خارج کنند، زیرا استفاده از این مکان‌ها نیز ممنوع است.

/ایلنا

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به کرونا در این شهر گفت: همکاری نکردن مردم از دلایل اصلی افزایش آمار کرونا در این شهرستان است.

به گزارش سلام نو، امید بن عباس با اشاره به افزایش آمار کرونا در شهرستان دزفول گفت: تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا زمانی موثر خواهند بود که مردم به آنها پایبند باشند، در غیر این صورت نتیجه مطلوب را کسب نخواهیم کرد.

وی افزود: طبق قانون با استفاده از ظرفیت دادستان، نیرو‌های انتظامی و سایر ضابطان قضایی برخورد‌های لازم با متخلفان صورت می‌گیرد و تعداد نمونه گیری‌ها از پنجم اردیبهشت ماه با افزایش کیت‌های آزمایشگاهی افزایش یافت.

بن عباس اضافه کرد: تا قبل از این اقدام تنها از بیماران بدحال بستری در بیمارستان ومشکوک به کرونا، آزمایش گرفته می‌شد، اما از پنجم اردیبهشت ماه تاکنون، بیماریابی تقویت و علاوه بر افراد بستری از تمامی اعضای خانواده، همکاران و دوستان نزدیک بیماران با علائم و بدون علائم گرفتن تست آغاز شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول تصریح کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی با درایت کامل، فداکاری و از خودگذشتگی به صورت ۲۴ ساعته تلاش می‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی دزفول پیشنهاداتی ارائه داد و در نهایت تصمیماتی برای ۹ شهرستان از جمله دزفول اتخاذ شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید