افزایش سن با بیماری ها ومشکلات خاص خود همراه است. دیگر مانند گذشته نمی توانید، آنچه را دوست دارید میل کنید. بنابراین باید برنامه غذایی تان را با مواد سالم جایگزین کنید و مواد غذایی مضر را حذف کنید. در زیر لیستی از این مواد مضر آورده شده است.

1. آب نبات

با افزایش سن از مصرف آب نبات خوداری کنید. آب نبات های میوه ای فاقد هر نوع ارزش غذایی هستند. قندها، آردهای تصفیه شده و روغن های حاوی آن ها مطمئناً خوشمزه هستند اما فاقد کالری می باشند و به احتمال زیاد در افزایش وزن ناخواسته نقش دارند. اگر می خواهید چیزی شیرین میل کنید، شکلات تیره را به عنوان یک جایگزین سالم تر امتحان کنید.

2. آب میوه

آب میوه های بسته بندی شده موجود در سوپر مارکت ها، گزینه سالم و مناسبی نیستند. به اکثراین آب میوه ها قند اضافه می شود. درواقع در بیشتر آن ها آب میوه وجود ندارد و فقط از طعم دهنده میوه استفاده شده است. متخصصین به شدت توصیه می کنند که میوه را به خاطر روش هضم آن بخورید. اما اگر می خواهید آب میوه‌ بنوشید، آن را در خانه تهیه کنید.

3. بستنی

یکی از محبوب ترین دسرهای شیرین در سراسر جهان بستنی است. متأسفانه بستنی، کالری بسیار کم و قند بسیار بالایی دارد. مانند سایر غذاهای شیرین و خوش طعم، مشکل اصلی بستنی مقداری است که افراد تمایل به خوردن آن دارند. با افزایش سن باید نسبت به  میزان مصرف خود آگاه باشید. هر چند وقت یکبار مصرف مقدار کمی بستنی خوب است، اما باید مراقب باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید. خوردن بستنی می تواند یک فعالیت سرگرم کننده برای خانواده باشد و می توانید مطمئن باشید که میوه های تازه به غذای شما اضافه می شوند.

4. نوشیدنی قهوه با کالری بالا

نوشیدن قهوه را متوقف نکنید، اما روش نوشیدن تان را تغییر دهید. در حالی که نوشیدنی های شیرین و طعم دار ممکن است بسیار خوشمزه باشند، اما آن ها پر از قند و موادی هستند که می توانند برابر با کالری دریافتی در یک وعده باشند. مطالعات نشان می دهند که قهوه به تنهایی و در حد اعتدال، فواید زیادی برای سلامتی مانند سوزاندن چربی دارد. اگر نمی توانید قهوه را بدون خامه و قند بنوشید، کمی شیر سویا وانیلی را برای انتخابی سالم تر امتحان کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید