ملیحه مهدی‌آبادی مدیر مجموعه تاریخی و فرهنگی طاق‌بستان، از کشف سنگ نوشته تاریخی در یک منزل مسکونی خبر داد و گفت: این سنگ نوشته احتمالا متعلق به قرن ششم هجری است.

وی خاطرنشان کرد: این شواهد نشانگر آن است که روستای قدیمی طاق‌بستان بر روی عرصه تاریخی از دوره ساسانی تا دوران اسلامی قرار دارد و گسترش و ساخت و ساز در این منطقه باید ممنوع شود.

/رکنا

یک سنگ نوشته تاریخی در طاق‌بستان کشف شد.

به گزارش سلام نو، مدیر مجموعه تاریخی و فرهنگی طاق‌بستان گفت: سنگ نوشته‌ای از سوی فردی که ادعا می‌کرد در خانه او پیدا شده به پایگاه طاق بستان تحویل داده شد.

ملیحه مهدی‌آبادی اظهار داشت: یکی از اهالی طاق‌بستان کرمانشاه با خرید خانه‌ای جدید با سنگ نوشته‌ای در طبقه پایین خانه مواجه می‌شود که با گزارش یکی از مردم منطقه هم‌اکنون به این پایگاه انتقال داده شده است.

وی با بیان این‌ که این سنگ نوشته تزئینی و به خط کوفی و احتمالا متعلق به قرن ششم هجری است، ادامه داد: هر چند این سنگ نوشته به مرور زمان دچار فرسایش شده است، اما در اختیار کارشناسان قرار می‌گیرد تا بررسی و خوانده و در نهایت متن آن ارایه شود.

مدیر مجموعه تاریخی و فرهنگی طاق‌بستان گفت: چند سال پیش نیز در حین حفاری برای گازرسانی آثاری از دوره ساسانی در این محله کشف شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید