۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 47544451

کابینه رژیم صهیونیستی دستور باز شدن مدارس و آغاز به کار مراکز آموزشی در سرزمین‌های اشغالی را صادر کرد.

به گزارش سلام نو، بازگشایی مدارس در فلسطین اشغالی پس از رای کابینه رژیم صهیونیستی برای شروع دوباره کار آموزشی پس از دو ماه تعطیلی با مخالفت گسترده مواجه شده و برخی گزارش‌ها نتیجه این اقدام را افزایش ۲۰ درصدی ابتلا به کرونا تخمین زده‌اند.

مدارس از امروز (یکشنبه) پس از دو ماه تعطیلی کار خود را آغاز می‌کنند اما برخی از شهرها مانند تل آویو، حیفا و اشدود از این اقدام خودداری کرده‌اند.

مخالفت این شهرها برای بازگشایی مدارس عدم اعطای زمان کافی و دستور العمل‌های کاربردی برای شروع به کار نظام آموزشی بوده است.

از سوی دیگر ندای مخالفت برخی مربیان و معلمان پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک برای بازگشت به کار در فلسطین اشغالی به گوش می‌رسد.

به نوشته روزنامه

جروزالم پست

، پیش دبستانی‌ها و سازمان‌های مراقبت روزانه اعلام کردند تا زمانی که دولت به درستی بودجه لازم را در اختیار آنها قرار ندهد به کار باز نخواهند گشت.

در همین راستا این قشر روز گذشته اعتراضات گسترده‌ای را در میدان رابین شهر تل آویو برگزار کردند.

مشکلات پیش روی بازگشایی مدارس همچنین با نگرانی‌هایی از گسترش مرگبار بیماری کووید-۱۹ در مکان‌های آموزشی و سراسر سرزمین‌های اشغالی مواجه شده است.

شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که شروع به کار دوباره مدارس در پی تعطیلات ناشی از کرونا به صورت بالقوه گسترش ویروس کرونا را تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داد.

از طرفی خطر جانی برای مدرسین بالای ۶۷ سال با بازگشت به مدارس و تماس نزدیک با دیگر افراد نگرانی‌هایی را در پی داشته است.

رژیم صهیونیستی همچنان با شمار قابل توجه ۱۶ هزار و ۱۸۵ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مواجه است که از این میزان ۲۲۹ تن جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا تاکنون ۳ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۱۷۶ نفر از اتباع ۲۱۰ کشور جهان را مبتلا کرده است که از این میزان ۲۴۴ هزار و ۷۷۸ نفر فوت کرده اند.

در امریکا هم به خاطر کمبود امکانات بهداشتی یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۷۷۴ نفر تاکنون به کرونا مبتلا شده و ۶۷ هزار و ۴۴۴ نفر نیز فوت کرده اند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید