«فاضل ابورغیف»، کارشناس امنیتی اعلام کرد: داعش طرحی برای انجام عملیات تروریستی در کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

این کارشناس امنیتی تاکید کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس باید از اکنون اقدام های احتیاطی انجام دهند تا از موفقیت هرگونه تلاش تروریستی که ممکن است این سازمان انجام دهد جلوگیری کند.

ابورغیف کارشناس نزدیک به دستگاه امنیتی عراق پیشتر نیز در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفته بود که شش هزار داعشی در مناطق آزاد شده از اشغال این گروه تروریستی همچنان در عراق پراکنده هستند.

وی افزود: عناصر داعشی پراکنده در مناطق آزاده شده از اشغال این گروه که در کمین لحظه مناسب برای از سرگیری فعالیت های تروریستی خود نشسته اند، حدود شش هزار نفر برآورد می شود.

ابورغیف مناطق حضور پس مانده ها و هسته های خفته داعش در عراق را شرق و جنوب استان صلاح الدین، منطقه حدفاصل استان دیاله و صلاح الدین، ارتفاعات موصل، کوه های حمرین، «بادوش» و غارهای طبیعی در کوه های استان نینوا ذکر کرد.

به گفته این کارشناس امنیتی، یکی از مهم ترین مناطق حضور و فعالیت عناصر تروریستی داعش در غرب استان نینوا همجوار مرزهای عراق با سوریه است.

در همین حال، حمله عناصر گروه تروریستی داعش به غرب کربلا در بامداد یکشنبه با اقدام به موقع نیروهای تیپ دوم رزمی العباس (ع) عراق ناکام ماند.

فرماندهی این تیپ در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای این یگان به همراه تیپ سوم زرهی سحرگاه یکشنبه (۳ مه ۲۰۲۰) با آتش سنگین حمله عناصر داعش را برای تصرف منطقه «النخیب» دفع کردند.

به گزارش وبگاه «ناس»، این حمله از مسیر کویر «رمادی» انجام شد و با اقدام سریع و پاسخ کوبنده تیپ های العباس (س) تروریست ها پا به فرار گذاشتند.

از سوی دیگر، حمله عناصر تروریستی داعش به پاسگاه پلیس در استان شرقی دیالی در اواخر وقت شنبه دست‌کم چهار کشته و پنج زخمی برجا گذاشت.

یک مقام اطلاعاتی عراق شنبه شب اعلام کرد، تلفات حمله گروه تروریستی داعش به پست ایست و بازرسی پلیس در روستای "زاغنیه" نزدیک منطقه "العباره" در ۱۵ کیلومتری شهر بعقوبه مرکز استان دیاله به چهار کشته و پنج زخمی رسیده است.

پیشتر منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند، در جریان این حمله یک پلیس کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

همچنین دفتر رسانه ای سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد که تروریست های داعش شامگاه شنبه پس از اذان مغرب به منطقه «پل المفتول» در شرق شهر آمرلی که بیشتر ساکنان آن را ترکمن های شیعه تشکیل می دهند، حمله کردند که با پاسخ فوری نیروهای تیپ ۵۲ بسیج مردمی این حمله ناکام و عناصر داعش با برجا گذاشتن تلفات پا به فرار گذاشتند.

گروه تروریستی داعش در تازه ترین جنایت، جمعه شب گذشته نیز به طور همزمان در منطقه «مکیشیفه» و «بلد» در شمال و جنوب «سامرا» دست به حمله غافلگیرانه به نیروهای الحشدالشعبی زد که با واکنش و رویارویی سریع این نیروها مواجه شد.

بر اساس اعلام سازمان الحشد الشعبی در حمله تروریستی داعش ۱۱ نفر شهید و ۲۰ تن زخمی شدند که بیشتر شهدا و مجروحان از نیروهای الحشد الشعبی هستند.

به دنبال این جنایت مراجع امنیتی عراق، از بامداد دیروز (شنبه) عملیات گسترده امنیتی برای تعقیب و سرکوب عناصر تروریستی داعش در منطقه آغاز کردند.

فرماندهی مشترک نظامی عراق نیز تاکید کرده که در جریان عملیات تفتیش و جست‌وجو، به اطلاعات مهم امنیتی درباره بقایای داعش در منطقه دست یافته است.

مناطق جنوب شرقی استان صلاح‌الدین به دلیل وجود طبیعت ناهموار و مناطق گسترده پست و بلند در کنار خلاء امنیتی از مخفیگاه‌های هسته‌های داعش به شمار می‌رود.

در هفته‌های گذشته، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در مناطق مختلف به خصوص مناطق ناهموار بین استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیاله، معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته ‌است.

افزایش این حملات سبب شده نیروهای الحشدالشعبی و ارتش عراق با پشتیبانی هواپیماهای جنگی، عملیاتی را برای هدف قرار دادن مخفیگاه‌های داعش در استان‌های شرقی و شمالی این کشور انجام دهند.

فعالیت هسته‌های پنهان گروه تروریستی داعش در عراق طی ماه‌های گذشته به سبب مشکلات سیاسی ناشی از تشکیل دولت جدید و همچنین بحران شیوع «ویروس کرونا» در این کشور، شدت یافته‌ است.

/ایرنا

به گزارش سلام نو، ابورغیف در مصاحبه با روسیا الیوم گفت که رهبر جدید این گروه  «ابو ابراهیم القرشی» در نظر دارد گسترش عملیات و حملات سازمان را بررسی کند و در حال برنامه ریزی برای انجام حملات تروریستی در کشورهای عربی، به ویژه حوزه خلیج فارس است.

وی افزود: مقام های عراقی برای پایان دادن به فعالیت داعش در عراق تلاش زیادی می کنند و با جامعه بین المللی همکاری دارند تا تمام اطلاعات مربوط به این سازمان تروریستی را در اختیار آنها قرار دهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید