قرنطینه زمان اضطراب آوری است. این شیوه جدید زندگی، ناخواسته در داخل خانه امکان دسترسی بی وقفه و 24 ساعته به یخچال و آشپزخانه را فراهم کرده است. برای کسانی که قادر به ماندن در خانه هستند، پخت نان به یک سرگرمی تبدیل شده است.

دکتر ژائوپینگ لی، مدیر مرکز تغذیه و رئیس بخش تغذیه بالینی در دانشگاه کالیفرنیا، گفت، از این فرصت استفاده کنید تا بفهمید چه چیزی برای بدنتان مفید است، چه کاری می توانید برای بدن خود انجام دهید و دوباره شروع به برنامه ریزی کنید. وی افزود: coronavirus واقعاً استرس زیادی را به ما منتقل می کند، اما احساس  بد دیگر از میزان آسیب پذیر بودن ما است. بهترین و مطمئن ترین راه برای سالم ماندن در برابر این چالش، سلامتی و تغذیه خوب است.

اگر coronavirus رژیم شما را تحت الشعاع قرار داده است و دچار اضافه وزن شده اید، در اینجا چند نکته برای بازگشت مجدد به حالت و شکل قبل تان آمده است.

1.تنظیم وعده های منظم غذایی

برای بسیاری که اکنون در خانه کار می کنند، ساختار زندگی به طرز قابل توجهی تغییر کرده است. در حالی که به طور معمول ممکن است هر روز وعده های غذایی تقریباً در یک زمان یکسان داشته باشید، اما با از بین رفتن خطوط بین زمان شخصی و زمان کار، چسبیدن به برنامه غذایی دشوار شده است. دکتر دیوید سیرز، استادیار پزشکی در انستیتوی تغذیه گفت، با ایجاد مجدد ساختار تغذیه درست و به همراه درگیر کردن کارهای روزمره با ورزش، می توانید به حالت قبل وعادت های عادی خودتان برگردید.

افرادی که مستعد ابتلا به استرس یا بیش از حد کم تحرک هستد،  باید وعده های غذایی را برنامه ریزی کنند  و در صورت نیاز افراد دیگر باید برای یادآوری برنامه ریزی به آنها کمک کنند. صرفاً برای صرف صبحانه ، ناهار و شام، زمان مشخصی را اختصاص دهید. آگاه بودن در مورد زمان غذا به شما کمک می کند تا وعده های غذایی خود را بچشید و احساس تنظیم گر بودن و رضایت بیشتری کنید.

2. انتخاب مکان خاص برای خوردن

آماندا لودین، ​​نویسنده سلامت که چندین سال است که در خانه خود کار می کند، گفت، یکی دیگر از راه های بازیابی روال قدیمی و کمک به سهولت در استفاده از آن، کنار گذاشتن مکان های خاص غذایی در خانه است.

خانم لودین گفت، من غذا را وارد فضای کار خود نمی کنم. اگر بخواهم غذا بخورم، باید حرکت کنم و به آشپزخانه بروم. من چیزی غیر از یک بطری آب هنگام کار با خود  نمی آورم. استراتژی مخلوط کردن کار با غذا کاملا اشتباه است. این نوع استراتژی ها در دراز مدت به عادت تبدیل می شوند، بنابراین اجازه ندهید این عادات بد ادامه یابند.

3. اگر کمتر آشپزی می کنید، سعی کنید دوباره شروع به آشپزی کنید

دویدن به فروشگاه مواد غذایی  که سابقاً جزئی از زندگی روزمره بود، اکنون می تواند یک کارآزمایی استرس زا در خارج باشد که نیاز به مسافت اجتماعی، بهداشت شستشوی دست و ماسک دارد. وعده های غذایی سالم تری را برنامه ریزی کنم، مواد لازم را بخرید و اطمینان حاصل کنید که به مقدار کافی از آنها تهیه کرده اید.

تهیه وعده های غذایی خانگی یک گزینه سالم تر است و ترکیب دوباره آنها با زندگی تان می تواند به سلامت کلی شما کمک کند. وعده های غذایی فقط انرژی و مواد مغذی را فراهم نمی کنند، بلکه زمانی برای تعامل و لذت بردن با سایر افراد خانه است.

حرف آخر

کنترل بدون استرس بیماری همه گیر کرونا در حال حاضر چالش برانگیز است، بنابراین به آرامی زندگی روزمره خود را از سر بگیرید، به این فکر کنید که غذاهایی را که می خواهید از رژیم فعلی خود بیرون بیاورید، ذخیره نکنید. بین خوردن و فعالیت های دیگر خود مرزهایی ایجاد کرده و سعی کنید غذاهای سالم تری برای تهیه وعده های غذایی داشته باشید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید