طبق آماری که در سال 2017 انجام شد، نیمی ازافراد درسراسر جهان انواع ویتامین ها یا مکمل ها را مصرف می کنند و انتظار می رود بازار جهانی همه مکمل ها تا 3727 میلیارد دلار در سال افزایش یابد.

اما این بدان معنا نیست که همه ما باید از آن ها استفاده کنیم یا حتی انجام این کار بی خطر است. قبل از اینکه از این قرص ها و مکمل ها استفاده کنید، باید راجع به آن ها بیشتر تحقیق نمایید. در اینجا 3 سوال مهم در مورد ویتامین ها و مکمل ها وجود دارد که توسط پزشکان و متخصصان رژیم غذایی به آن ها پاسخ داده شده است:

آیا واقعاً نیاز به مصرف ویتامین ها و مکمل ها وجود دارد؟

دکتر دیوید جنکینز، متخصص علوم تغذیه می گوید: افرادی به آن ها نیاز دارند که به طور ویژه از کمبود ویتامین رنج می برند. به عنوان مثال، حدود یک چهارم از بزرگسالان در استرالیا از نظر ویتامین D کمبود دارند. عواملی از جمله سن، رنگدانه های پوستی و استفاده از ضد آفتاب می توانند بر میزان ویتامین های بدن شما تأثیر بگذارند.

یک مطالعه سال 2019 نشان می دهد که مکمل ها به اندازه خوردن همان مقدار ویتامین در مواد غذایی باعث افزایش طول عمر نمی شوند. در یک بررسی، دکتر جنکینز و سایر محققان دریافتند که مصرف مکمل ها به طور مرتب هیچ تاثیری در سلامت قلب یا خطر مرگ زودرس ندارد.

بهتر نیست ویتامین ها را از طریق غذا دریافت کرد؟

در حالی که بهتر است مواد مغذی خود را از طریق مواد غذایی دریافت کنید، اما افرادی که مشکل جذب و یا بیماری های مزمن دارند یا باردار هستند، نیاز به مکمل دارند.

ویتامین B12 به طور طبیعی فقط در محصولات حیوانی مانند گوشت و لبنیات یافت می شود. برای گیاه خواران، مکمل های B12 ممکن است معقول باشد. همچنین بدن ما به کلسیم زیادی احتیاج دارد، بنابراین بسیاری از افراد برای بالا رفتن سطح آن از مکمل های کلسیم استفاده می کنند. در مورد نحوه اندازه گیری و نظارت بر سطح خود با پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید.

آیا می توان ویتامین ها و مکمل ها را به میزان زیاد مصرف کرد؟

با ویتامین های محلول در آب، بدن شما نیازهای خود را جذب می کند و بیشتر آنچه را که مورد نیاز نیست از طریق کلیه ها دفع می کند، اما ویتامین های محلول در چربی مانند، ویتامین A، D ، E و  K در چربی بدن ذخیره می شوند. این بدان معنی است که اگر به طور مرتب از حدی بالاتر بروید، احتمالاً آنها تا حد سمی رشد خواهند کرد.

حتی ویتامین های محلول در آب اگر زیاد مصرف شوند، می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. به عنوان مثال، مگا دوزهای ویتامین C می توانند ناراحتی شکمی مانند گرفتگی و اسهال ایجاد کنند. موادی مانند روی بیش از حد، ممکن است سیستم ایمنی بدن را به خطر بیاندازد. مطمئن باشید که مقدار مصرف شما بیش از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین های داخل بطری نیست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید