ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که علاوه بر قطع کمک های مالی خود از سازمان جهانی بهداشت، در طرح جهانی این سازمان برای تولید و توسعه‌ی واکسن و داروهای مورد نیاز ویروس کرونا مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش سلام نو، ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که در طرح جهانی (WHO) در زمینه‌ی تولید و توسعه‌ی واکسن و داروهای مورد نیاز کروناویروس مشارکت نخواهد کرد و از کمک‌های خود دریغ می‌کند.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ادعای سوء مدیریت روسای سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا و عدم شفافیت دولت چین در پنهان کردن حقایق شیوع این بیماری اعلام کرده بود که کمک‌های مالی خود به سازمان بهداشت جهانی (WHO) را متوقف کرده است.

سخنگوی هیئت اعزامی ایالات متحده آمریکا در ژنو اظهار کرد: «ایالات متحده آمریکا در اجرای طرح جدید جهانی سازمان بهداشت جهانی (WHO) به منظور سازماندهی اقدامات و تلاش‌های مشترک در تولید و توسعه‌ی واکسن و داروهای مورد نیاز برای مقابله با کرونا شرکت نخواهد کرد.»

سخنگوی هیئت اعزامی ایالات متحده آمریکا در ژنو هم‌چنین اذعان کرد که هیچ مشارکت رسمی و کمک  سازمانی از جانب آمریکا در اجرای این طرح وجود نخواهد داشت. وی هم‌چنین گفت که ما مایلیم در مورد این طرح جهانی تولید واکسن کرونا در جهت حمایت از همکاری‌های بین‌المللی در ابتدا اطلاعات لازم و کافی کسب کنیم و بعد دست به اقدام بزنیم.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان حمایت خود از این طرح را که قرار است در ۲۴ آوریل آغاز شود، اعلام کرده‌اند. در این طرح قرار است کشورهای جهان طی اقدامات و تلاش‌های یکپارچه برای یافتن داروهای موثر و واکسن بیماری کرونا به صورت متحد با هم عمل کنند.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت نیز گفت که امروز نوعی تعهد سیاسی از جانب همه‌ی این کشورهای مشارکت‌کننده‌ به چشم می‌خورد تا اطمینان حاصل کنیم که وقتی موفق به دستیابی به واکسن یا ابزارهای جدید برای مقابله با کرونا شدیم، هیچ کس از این امر عقب نمانده باشد. بسیار مهم است که همه بتوانند به داروها و واکسن این بیماری دسترسی داشته باشند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید