نماینده مجلس دهم و عضو کمیسون فرهنگی مجلس، گفت که اگر تئاترهای آنلاین کیفیت کافی را نداشته باشند ممکن است باعث دلزدگی مخاطبان از تئاتر شود.

به گزارش سلام نو، با شیوع کرونا و تعطیلی تئاترها و تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری، بسیاری از هنرمندان عرصه تئاتر تصمیم گرفته‌اند تا اجرای خود را به صورت آنلاین به مخاطبان خود ارائه دهند. البته بسیاری از هنرمندان مخالف انجام این حرکت هستند زیرا باور دارند تئاتر اصلی با احساسات مردم در ارتباط است و نباید به صورت آنلاین روی صحنه برود چرا که رسالت تئاتر به زنده اجرا شدن آن است. عده‌ای هم معتقدند که این تئاترها مانند تله تئاتر هستند و حضورشان برای سرگرمی مردم لازم است.

به همین منظور سراغ طیبه سیاوشی، نماینده مجلس دهم و عضو کمیسون فرهنگی مجلس رفتیم و او در این باره گفت: «یکبار صحبت‌های دو تن از کارگردانان تئاتر را که می‌شنیدم عقیده داشتند ممکن است پخش آنلاین برخی از تئاترها بی کیفیت باشد و عده‌ای از مردم که تا به حال تئاتر ندیده‌اند و مخاطب تئاتر نیز نبوده‌اند از آن دلزده شوند و حتی در آینده هم علاقه به دیدن تئاتر زنده را از دست بدهند. اما یک کارگردان دیگر مخالف این موضوع بود و می‌گفت زمانی که اجرای زنده هم انجام می‌دهیم وسط اجرا برخی از مخاطبان از سالن خارج می‌شوند و اینگونه نیست که مخاطب را دلزده کند.»

او درباره شباهت تئاترهای آنلاین با تله تئاترهای تلویزیون گفت: «تله تئاترهای دهه ۷۰ تلویزیون را به یاد می‌آوریم که بسیار هم جذاب بود اما آن کسی که مخاطب اصلی تئاتر بود، پای تله تئاتر نمی‌نشست و آن را نمی‌دید. به نوعی می‌توان تئاتر آنلاین و تله تئاتر را نیز با هم مقایسه کرد، اما این را هم باید بدانیم که این موضوع این یک تجربه تازه است.»

متن کامل این گفتگو و انتقاد طیبه سیاوشی از عملکرد صدا و سیما را در خبرآنلاین بخوانید.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید