۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 46527236

رهبران اسلامی در هند اعلام کردند بیش از ۷۰۰ هزار مسجد، مقبره و سایر مراکز مذهبی در هند در ماه رمضان تعطیل خواهند بود.

به گزارش سلام نو، رهبران اسلامی در هند تصمیم گرفته‌اند که جامعه مسلمان در این کشور عبادت و روزه داری در طول ماه مبارک رمضان را در خانه‌ها انجام دهند.

هند اکنون برای مقابله با ویروس کرونا در یک قرنطینه ۴۰ روزه قرار دارد. این قرنطینه از نیمه شب بیست و چهارم ماه مارس آغاز شده است و قرار است در تاریخ سوم ماه مه به پایان برسد.

مختار عباس نقوی وزیر اقلیت‌های هند پس از برگزاری یک کنفرانس تصویری با رهبران شوراهای وقف این کشور اعلام کرد: در این کنفرانس تصمیم گرفته شد تا مسلمانان در طول ماه رمضان در خانه‌های خود باقی بمانند. بیش از ۷۰۰ هزار مسجد، مقبره و سایر مراکز مذهبی و اجتماعی تحت نظر شوراهای وقف هند فعالیت می‌کنند.

نقوی گفت: افزون بر ۳۰ شورای وقف در سرتاسر هند با همکاری رهبران اسلامی در حال تلاش برای اجرایی شدن صادقانه قرنطینه در طول ماه مبارک رمضان هستند.

تبلیغات زیادی در چند هفته گذشته در هند برای متهم کردن مسلمانان به انتشار ویروس کرونا در این کشور انجام شده است. این اتهامات پس از برگزاری یک اجلاس اسلامی از سوی سازمان "جماعت تبلیغی"در دهلی نو مطرح شدند.

مفتی مکرم احمد شاهی امام مسجد فاتح پوری نیز از مسلمانان هند درخواست کرده است تا در طول قرنطینه و به منظور مقابله با ویروس کرونا در طول ماه رمضان از خانه‌ها بیرون نیایند و در منازل خود به عبادت بپردازند.

وی همچنین از مسلمانان هند درخواست کرد تا در طول ماه رمضان اقدام به دعوت دوستان و خویشاوندان برای اقامه نماز نکنند زیرا فاصله گذاری اجتماعی بهترین روش مبارزه با کرونا است.

مسلمانان هند به صورت عمومی از تصمیم برای در خانه ماندن در طول ماه مبارک رمضان و تا زمانی که قرنطینه سراسری این کشور لغو شود، استقبال کرده‌اند.

خواجه محمد حافظ یک مسلمان هندی و کارمند دولت هند گفت: ما تمام عبادت‌های خود را در خانه انجام خواهیم داد زیرا تمام مساجد در طول قرنطینه بسته خواهند بود. هدف نهایی عبادت شکر گذاری و به یاد داشتن خداوند است که در خانه نیز می‌توان به این هدف رسید. به دلیل شیوع این بیماری همه گیر، ماندن در خانه و پرهیز از مکان‌های شلوغ به نفع فرد و خانواده او است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید