مصطفی هاشمی طبا در گفت‌وگو با سلام نو با اشاره به از دست رفتن اهمیت مجلس گفت: من قبلا هم گفته‌ام که مجلس شورای اسلامی دیگر آن جایگاه سابق را ندارد و آن چنان مهم نیست که چه کسی رئیس آن شود.

سلام نو – سرویس سیاسی: در حالی که مدعیان ریاست مجلس آینده زیر سایه کرونا مشغول لابی هستند، برخی می‌گویند آن چنان فرقی ندارد که قالیباف رئیس مجلس شود یا آقاتهرانی. چون این مجلس دیگر آن مجلس سال‌های پیش نیست و تاثیری که باید را ندارد و از بسیاری از تصمیم‌های مهم کنار گذاشته شده.

با این همه طیفی از اصولگرایان دنبال اتحاد و غیررقابتی شدن انتخابات رئیس و هیات رئیسه هستند تا اتحاد و انسجام خود را به رخ رقیب و خط و نشانی هم برای دولت بکشند. آن‌ها معتقدند در این شرایط حضور کسی مثل محمد باقر قالیباف در راس مجلس نه تنها جایگاه مجلس را احیا می‌کند بلکه دولت را به تکاپو می‌اندازد، مخصوصا اگر کل مجلس پشت او باشند.

اما بسیاری دیگر نیز معتقد هستند که مجلس چه با قالیباف، چه حاجی بابایی، چه با میرسلیم و چه حتی با چهره‌ای تندرو مثل مصطفی آقا تهرانی چندان تفاوتی نخواهد کرد چون از متن تصمیمات مهم کنار گذاشته شده.

سید مصطفی هاشمی طبا در گفت‌وگو با سلام نو با تایید از دست رفتن اهمیت مجلس گفت: من قبلا هم گفته‌ام که مجلس شورای اسلامی دیگر آن جایگاه سابق را ندارد و آن چنان مهم نیست که چه کسی رئیس آن شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: با این همه، جایگاه رئیس مجلس در قامت رئیس قوه مقننه در برخی تصمیمات و جلسات سران قوه موثر است و از آن نظر اهمیت دارد.

او اما مسئله اصلی را چیز دیگری دانست و گفت: مهم‌ترین مسئله امروز این است که مجلس نمی‌تواند کاری برای بهبود وضع مردم به خصوص اقتصاد آن‌ها بکند، حالا هر کدام از آقایان که رئیس مجلس باشد فرقی ندارد. مجلس قانون برنامه تصویب می‌کند و هیچ کس به آن عمل نمی‌کند. مجلس نه ایده‌ای دارد و نه کاری می‌کند و تنها ظاهرا ویترین و سیاست بازی است.

هاشمی‌طبا در ادامه درباره بهترین گزینه ریاست در شرایط فعلی گفت: اگر شما بگویید از بین آقایان فعلی کدام رئیس مجلس بشود بهتر است می‌گویم آقای قالیباف ولی قالیباف هم نمی‌تواند کاری بکند و حتی او هم نمی‌تواند جایگاه مجلس را احیا کند. حالا فرض کنید جایگاه مجلس احیا شود. این مجلسی که ما داریم چه برنامه‌ای به جز شلوغ بازی، داد و بیداد و سیاست بازی برای کشور دارد؟

او درباره احتمال تنش بین دولت و مجلس گفت: نه قالیباف نه میرسلیم با دولت درگیر نمی‌شوند و به جز سر و صدا کاری نمی‌کنند، چون نه به آن‌ها اجازه می‌دهند مجلس با دولت کاری کند و نه مجلس حاضر است مسئولیت کاری که با دولت می‌کند را بپذیرد و مسئولیت خود را بیشتر کند.

این فعال سیاسی درباره نقش بزرگ‌ترهای اصولگرا در هدایت مجلس گفت: بزرگ‌ترهایی مثل حداد چه می‌خواهند بکنند؟ حداد هم نمی‌تواند کاری برای مملکت بکند چون همه درگیر اسیر شعار و حرف شده‌اند و با واقعیت‌های مملکت کاری ندارند.

او درباره راه خروج از وضعیت فعلی نیز گفت: امروز در شرایط آچمز هستیم و تنها کسی می‌تواند کاری کند که شجاع باشد، قدرت تصمیم‌گیری و بینش داشته باشد و آماده باشد آبروی خود را خرج مردم کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید