تولید قسمت سوم فیلم سینمایی «تگزاس» برای خرداد ماه برنامه ریزی شده بود ولی اینکه تاریخ تولید این فیلم به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق بیفتد یا خیر، به شرایط کشور بستگی دارد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : سیدمسعود اطیابی کارگردان موفق سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری سلام‌نو در خصوص سرنوشت فیلم سینمایی «دینامیت» اظهار کرد: باید تا بازگشایی سینماها منتظر ماند که پروانه نمایش صادر شود؛ زیرا اواخر سال گذشته در اسفند ماه قرار بود پروانه نمایش فیلم «دینامیت» صادر شود که متاسفانه شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی ارشاد و شورای صدور پروانه گشت.

وی در ادامه افزود : البته پس از صدور پروانه نمایش هم اکران فیلم منوط به دستور وزارت بهداشت و ارشاد مبنی بر بازگشایی سینماها است، در حال حاضر که سینماها به خاطر ویروس کرونا تعطیل است و مردم نیز کمتر تمایل به حضور در سینماها دارند.

کارگردان سریال نوروزی «کامیون» در خصوص عملکرد ۱۳سال سابقه‌ی کارگردانی و اینکه کارگردانی سخت‌تر است یا مدیرتولیدی عنوان کرد: از عملکرد سیزده ساله ام به عنوان کارگردان ناراضی نیستم و در پاسخ به سوال دوم باید عرض کنم که هر دو کار، سختی‌های خاص خودشان را دارند و نمیتوان آن دو را مقایسه کرد و به طور دقیق اعلام کرد که کدام یک سخت تر از آن دیگری هستند.

بیشتر بخوانید :

مسعود اطیابی : کرونا ما را به زمان قرون وسطی می‌برد / شاید کرونا محاسنی را نیز برای ما داشته باشد

سید مسعود اطیابی در خصوص انتخاب زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی در فیلم «تگزاس» اذعان کرد: بدون اینکه از قبل به این زوج فکر کنیم انتخاب‌شان کردیم، در واقع می‌شود گفت خوش شانسی ما بود که انتخاب این زوج در «تگزاس» جواب داد، هر چند که این دو زوج پیش از این نیز در تلویزیون و سینما با هم همکاری داشتند اما برای فیلم ما این یک خوش شانسی محسوب می شد، چون می توانست عکس این قضیه اتفاق بیفتد.

وی در خصوص عدم حضور حمید فرخ‌نژاد در قسمت دوم فیلم سینمایی «تگزاس» اظهار کرد: داستان قسمت دوم این ایجاب نمی کرد که حمید فرخ‌نژاد در فیلم  حضور داشته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «خروس جنگی» درخصوص سرنوشت تولید قسمت سوم فیلم سینمایی «تگزاس» تصریح کرد: تولید قسمت سوم فیلم سینمایی «تگزاس» برای خرداد ماه برنامه ریزی شده بود ولی اینکه تاریخ تولید این فیلم به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق بیفتد یا خیر، به شرایط کشور بستگی دارد.

سید مسعود اطیابی درخصوص امکان حضورش در شبکه‌ نمایش خانگی و تولید اثر برای این رسانه عنوان کرد: اتفاقاً چندین پیشنهاد در این مدیوم را داشتم اما خود راغب به حضور در این مدیوم نیستم، قبل از شروع فیلمبرداری «کامیون» دو پیشنهاد قطعی برای شبکه‌ نمایش خانگی به بنده شد ولی رد کردم؛ چون تلویزیون را بیشتر دوست دارم.

کارگردان فیلم سینمایی «اخلاقتو خوب کن» درباره‌ی اینکه کار برای سینما سخت‌تر است یا تلویزیون اظهار کرد: هر کدام سختی‌های خودش را دارد، هر دو واقعاً سخت هستند و نمیتوان به طور حتم یکی را انتخاب کرد، هرچند که در مواردی این دو به هم شباهت هایی دارد، اما تفاوت بین سینما و تلویزیون بسیار زیاد است.

کارگردان پرکار این روزهای سینمای ایران درباره‌ ماندگار نبودن آثار دهه‌ نود نسبت به آثار دهه‌ هشتاد و هفتاد اظهار کرد: در دهه‌ نود به خاطر تعدد رسانه‌ها و قدرت انتخاب بیشتر مردم، این امکان فراهم نیست؛ در دهه‌ هشتاد و هفتاد به خاطر نبود و کم قدرتی رسانه‌هایی چون فضای مجازی و شبکه‌ نمایش خانگی، تلویزیون مخاطب بیشتری داشت؛ وگرنه کیفیت آثار تلویزیون به نظر بنده تغییر خاصی نکرده است.

وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه فضای مجازی و پیشرفت تکنولوژی ضربه مهلکی را به فیلمسازان مستقل و ... وارد آورده است، این روزها در فضای مجازی می‌شود با پول می توان کامنت مثبت و منفی خرید و فیلمی را بالا برد یا زمین زد.

کارگردان فیلم سینمایی «شرط اول» در رابطه با اینکه فیلمساز محبوبش کیست، عنوان کرد: من توجه نمی‌کنم که فیلم را چه کسی می‌سازد‌، به عنوان مثال بنده فیلم «خانه‌ دوست کجاست» مرحوم عباس کیارستمی را دوست دارم ولی تمام آثار‌ ایشان مورد پسند بنده نیستند، یا مثلاً فیلم «دیده بان» ابراهیم حاتمی‌کیا نیز از نظرم زیباست ولی اعتقاد دارم ایشان اثری بهتر از «دیده بان» نساختند و یا اینکه فیلم «بچه‌های آسمان» مجید مجیدی هم از آثار محبوبم است ولی آثار دیگری این فیلمساز ساخته اند، را دوست ندارم.

سید مسعود اطیابی در پایان درخصوص کمدین محبوبش خاطر نشان کرد : جری لوئیس کمدین محبوب من است و همیشه در جوانی فیلم‌‌هایش را در سینما تماشا می کردم،  فیلم‌های «چارلی چاپلین» را نیز بسیار دوست داشتم و پیگیری می‌کردم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید