معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تایید کرد که 9 جوان یزدی به علت مصرف الکل در گذشتند تا زنجیره مرگ‌های الکلی هم‌چنان قطع نشود و ادامه داشته باشد.

به گزارش سلام نو،  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از فوت ۹ نفر در استان به دلیل مصرف الکل صنعتی(متانول) خبر داد و گفت: به دنبال توزیع الکل تقلبی توسط برخی افراد سودجو، تعداد مسمومیت با آن در استان به ۸۹ نفر رسید.

دکتر محمود نوری شادکام افزود: اکثر مسمومان الکل جوان هستند که چهار نفر از آنان بینایی خود را از دست داده و سایر بیماران نیز به دلیل از کار افتادن و یا بروز مشکلات کلیوی، دیالیز شدند.

وی ضدعفونی علیه کرونا با خوردن الکل را باوری غلط دانست و اظهار کرد: این قبیل نا آگاهی‌ها سبب مسمومیت افراد، نارسایی حاد کلیوی، نابینایی و حتی مرگ آنها شده است.

نوری شادکام تصریح کرد: برخی بیماران مسموم با الکل متانول که در مراکز درمانی مسمومیت استان بستری بودند، بهبود یافته و ترخیص شدند.

مطالعات نشان می دهد، مصرف الکل ممکن است باعث نابودی سلول‌های آنتی‌بادی (که برای مبارزه با سلول‌های ویروسی ضروری‌اند) شود و در نتیجه اثر مخربی بر سیستم ایمنی فرد دارد.

علاوه بر آن الکل ماده‌ای آب‌زداست، آب درون سلول‌ها را خارج می‌کند و باعث مرگ آنها می‌شود و مصرف آن موجب کمبود موادغذایی در شخص می‌شود و بدن را از مواد مغذی تقویت‌کننده‌ سیستم ایمنی محروم می‌کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید