سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تعداد مبتلایان به کرونا در ژاپن روزانه به زیر 100 نفر رسیده است.

به گزارش سلام نو، آمار روزانه مبتلایان به کرونا در ژاپن و کره جنوبی رو به کاهش است کره اعلام کرده است برای چهارمین روز متوالی آمار روزانه به زیر ۳۰ نفر رسیده است این رقم در ژاپن هم زیر ۱۰۰ نفر گزارش شده است.

در شبانه روز گذشته در کره جنوبی ۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است شمار جان باختگان در این کشور هم با افزایش چهار موردی در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۲۹ تن رسیده است.

تا کنون در کره جنوبی ۱۰ هزار و ۶۱۳ تن به کرونا مبتلا شده اند از این تعداد ۷ هزار و ۷۷۵ تن درمان شده و دو هزار و ۶۲۷ تن نیز در حال حاضر بستری هستند که وضعیت ۵۵ تن آنها بحرانی است.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی  تا کنون در کره جنوبی از هر یک میلیون نفر ۲۰۷ تن به کرونا مبتلا شده و ۴ تن نیز فوت شده اند.

کره جنوبی از چهار هفته پیش مقررات فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کرده و تا ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) ادامه می دهد این کشور تاکنون افزون ۵۳۸ هزار تن را از نظر ابتلا به کرونا آزمایش کرده است.

در ژاپن نیز آمارها حاکی است با ابتلای ۹۷ تن دیگر به کرونا در روز گذشته، شمار کل مبتلایان به هشت هزار و ۷۲۳ تن رسیده است که حال ۱۶۸ تن آنها وخیم گزارش شده است.

در این کشور تا کنون ۱۷۹ تن هم بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده اند در عین حال ۹۰۱ تن هم درمان شده اند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹»  برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز دوشنبه در سراسر جهان به دو میلیون و ۸۳ هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم ۱۳۴ هزار و ۶۱۵ تن گزارش شده است در حالی که ۵۱۰ هزار نفر هم بهبود یافته‌اند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید