فصل دوم سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی هر شب ساعت 22:15 دقیقه از شبکه یک سیما در حال پخش است، به همین مناسبت در ادامه به بررسی اجمالی فصل اول و دوم این سریال پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : کارگردانی فصل دوم سریال «نون خ» همانند فصل اول این سریال بر عهده سعید آقاخانی بوده است، سعید آقاخانی که از ستاره های هم نسل مهران مدیری، رضا عطاران، مهران غفوریان و ... بوده، اما هنوز دل از صدا و سیما نبریده است و کماکان همکاری خود را با این سازمان ادامه می دهد.

سعید آقاخانی که خود متولد شهرستان بیجار استان کردستان است و به زبان کردی واقف است در مقام کارگردان این سریال قرار گرفته و علاوه بر کارگردانی در این سریال به ایفای نقش نیز پرداخته است، وی پس از بازی در سریال «ساعت خوش» به کارگردانی مهران مدیری به مخاطبین معرفی شد و پس از آن با بازی در سریال های شاخصی نظیر : «پشت کنکوری ها» و «من یک مستاجرم» ساخته پریسا بخت آور و «متهم گریخت» ساخته رضا عطاران هنر بازیگری خود را به رخ مخاطبین کشاند و با کارگردانی سریال های شاخصی نظیر : «خوش نشین ها»، «دزد و پلیس»، «زن بابا» و ... هنر کارگردانی خود را به معرض نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید :

گفتگو با سیروس میمنت : هیچ شبکه ای حاضر به ساخت سریال خانه به دوش نبود

وی کارگردانی فیلم سینمایی «لامپ صد» به تهیه کنندگی محسن محسنی نسب و با بازی محسن تنابنده، ساره بیات، پوریا پورسرخ، مسعود کرامتی، حمید لولایی و ... را نیز در کارنامه هنری خود دارد که همانند آثارش در تلویزیون موفق نبود، سعید آقاخانی در 27 سال فعالیت حرفه ای اش ثابت کرده که پتانسیل بازیگری و کارگردانی بسیار بالایی دارد و رگ خواب مخاطب را به درستی می شناسد، هرچند که اثر سینمایی اش همانند آثاری که برای تلویزیون تولید کرده است، موفق نبوده است.

وی در یک برهه از زمان از کارگردانی فاصله گرفته بود و برای کارگردانان مختلف به ایفای نقش می پرداخت و از جمله کارهای آن زمان وی می توان به فیلم های شاخصی نظیر : «ضد گلوله» ساخته مصطفی کیایی، «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن، «پیلوت» ساخته ابراهیم ابراهیمیان، «کامیون» ساخته کامبوزیا پرتوی، «رحمان 1400» ساخته منوچهر هادی، «قسم» ساخته محسن تنابنده و ... اشاره کرد، وی با بازی در فیلم «خداحافظی طولانی» توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و سومین جشنواره فیلم فجر شود.

نویسندگی فصل دوم سریال «نون خ» همانند فصل اول بر عهده امیر وفایی می باشد، اما تنها تفاوت این فصل نسبت به فصل قبلی این سریال حضور محمد تنابنده در تیم نویسندگی این فصل از سریال است.

امیر وفایی سابقه همکاری با شادروان خشایار الوند را دارد و در کنار وی نویسندگی سریال های «شوخی کردم» و «در حاشیه» ساخته مهران مدیری و «دیوار به دیوار» سامان مقدم را نیز دارد، وی یکی از نویسندگان برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری نیز می باشد.

تهیه کنندگی فصل دوم سریال «نون خ» همانند فصل اول این سریال بر عهده مهدی فرجی می باشد، وی که ما بیشتر او را به عنوان بازیگر می شناسیم، سابقه تهیه کنندگی سریال «لژیونر» به کارگردانی مسعود آب پرور را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

فصل قبلی سریال «نون خ» در فروردین 1398 از شبکه یک سیما پخش شد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود فصل دوم این سریال از بیست فروردین امسال بر روی آنتن برود که بنا به مشکلات تدوین و جلوه های ویژه با دو روز تاخیر از 22 فروردین 1398 بر روی آنتن شبکه یک رفته است و هر شب ساعت 22:15 از این شبکه پخش می شود و تکرار سریال نیز در سه نوبت بین ساعت ۲ الی۲:۳۰ بامداد و ساعت ۱۰ الی ۱۰:۳۰ صبح و ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵ ظهر پخش می شود و همچنین این سریال ساعت ۲۴ هر شب از شبکه تماشا نیز پخش می گردد.

فصل اول سریال «نون خ» پر بیننده ترین سریال نوروزی سال 1398 شناخته شد و فصل دوم این سریال که از 22 فروردین آغاز شده است، 17 قسمت می باشد و پخش آن تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

در این سریال بازیگرانی همچون سعید آقاخانی در نقش نورالدین خانزاده (نون. خ)، حمیدرضا آذرنگ در نقش خلیل، علی صادقی در نقش سیروس، شقایق دهقان ، پاشا جمالی در نقش مهیار، سیروس میمنت در نقش کیوان، صبا ایزدپناه در نقش کژال و هدیه بازوند در نقش روژان حضور دارند.

ترکیب بازیگران این سریال نیز اکثراً از هنرمندان مطرح کرد ، منطقه کردستان و کرمانشاه انتخاب شده اند.

سایر عوامل این سریال عبارتند از:

کارگردان : سعید آقاخانی

نویسنده : امیر وفایی، محمد تنابنده

تهیه کننده : مهدی فرجی

مدیر تولید : منصور غضنفری

مجری طرح : علی کریمی

دستیار اول کارگردان : مصطفی تنابنده

مدیر برنامه ریزی : ساناز بصیر

مدیر تصویربرداری : سجاد حیدری

تصویربردار : محمد مجلل

صدابردار : امیر عاشق

منشی صحنه : سارا عبداللهی

طراح صحنه : حسین عالی نژاد

طراح لباس : پگاه ترکی

طراح گریم : بابک اسکندری

عکاس : پیمان گرزم

تدوینگر : امیر شیبان خاقانی

مدیر تدارکات : بهرام دانایی زاده

جانشین تولید : افشین رئوفی

آهنگساز: صادق آزمند

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید