اگر از آرتروز رنج می برید، می دانید که اجتناب از التهاب اولین کاری است که باید انجام دهید. التهاب مزمن نشان آرتروز است و موجب بروز درد وحشتناکی می شود. علاوه بر مراقبت های پزشکی، یک رژیم غذایی بادقت درد را تا حد زیادی کاهش می دهد. غذاهای خاصی موجب التهاب می شوند، به همین دلیل در اینجا لیستی از غذای که برای آرتروز بسیار بد هستند، گردآوری شده است.

1- تنباکو

ترک تنباکو به هر شکل آن سخت است. تنباکو غذا نیست و ماده ای است که دخول آن به بدن موجب صدمات جبران ناپذیری می شود.احتمال ابتلا به آرتریت روماتئید شدید در افراد سیگاری بیشتر است، در صورتی که مصرف کننده هستید هرچه زودتر آن را ترک کنید. تا زمانی که از تنباکو استفاده کنید موجب صدمه زدن به بافت همبند، مفاصل و استخوان ها می شوند، ولی به محض ترک رو به بهبودی می روید.

2- مشروبات الکلی

مصرف الکل با اینکه شادی موقت می آفریند عادتی خطرناک است. مبتلا به بیماری نقرس در افراد الکلی بیشتر است. افراد مبتلا به آرتروز در صورت مصرف الکل مشکل بزرگتری دارند، زیرا الکل موجب التهاب می شود.

3- شکر افزودنی

وقتی قند و پروتئین در بدن با هم واکنش نشان دهند، موجب التهاب می شود. این وضعیت موجب التهابی دردناک و تشدید سالخوردگی می شود. سعی کنید از فرم فراوری شده شکر مانند عسل استفاده کنید.

4- اسپارتام

علاوه بر اجتناب از مصرف قند، باید از مصرف اسپارتام نیز خودداری کنید. متأسفانه مواد شیرین کننده مصنوعی جایگزین سالمی برای قند نیستند. این ماده موجب التهاب شدیدی می شود که شاید دلتان نخواهد آن را تجربه کنید. حتی اسپارتام موجب بروز عارضه آرتروز در افرادی که این بیماری را ندارند، می شود.

5- قهوه

این مورد موجب صدمه زدن به احساساتمان می شود، زیرا شروع صبح بدون قهوه دردناک است. و قهوه ارزش های دیگری ربای سلامتی دارد. متأسفانه این ماده موجب افزایش خطر ابتلا به روماتئید آرتروز می شود.

6- محصولات لبنی

محصولات لبنی حاوی پروتئینی هستند که موجب تحریک بافت اطراف مفصل می شود. هر بیماری که به آرتروز مبتلا است به محصولات لبنی واکنش کنفی نشان نمی دهد، اما تجربه آن برای اطلاع از شرایط تان ارزشش را دارد. اگر نوشیدن شیر و خوردن پنیر شما را اذیت نمی کند، پس به مصرف شان ادامه دهید.

7- مونوسدیم گلوتامات(MSG)

مونوسدیم گلوتامات یک افزودنی نمکی است که موجب احتباس و برآمدگی آب می شود.MSG موجب بدتر شدن شرایط افراد مبتلا به آرتروز می شود. مونوسدیم گلوتامات علاوه براینکه التهاب را تشدید می کند، به کبد نیز صدمه می زند.  این ماده علاوه بر غذاهای آسایی در سوپ های تجاری، سس سالاد، فست فودها و گوشت دلی یافت می شود.

8- نمک

بیساری از ما بیش از حد نمک مصرف می کنیم. با مصرف بیش از اندازه نمک راه را برای بسیاری از بیماری ها باز می کنیم، زیرا نمک موجب احتباس آب و فشار خون بالا می شود.

9- غذاهای پر چرب

غذای پرچرب تأثیرات مخرب زیادی روی بدن دارد. از جمله این مشکلات بیماری های قلبی و بیماری های مرتبط با مفصل است. خطر ابتلا به بیماری های قلبی در افرادی که آرتروز دارند بیشتر است. اگر به آرتروز مبتلا هستید با اجتناب از مصرف گوشت قرمز، غذاهای سرخ شده و فراوری شده این مشکل را به حداقل برسانید. اگر چه خوشمزه هستند ولی بعداً دمار از روزگارتان در بیارود.

10- کربوهیدرات های تصفیه شده

آرد سفید بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و اجتناب از مصرف آن غیر ممکن است. با اینحال، بهتر است از مصرف آن دست بردارید، زیرا این غلات فراوی شده بالا سیتوکین ها در جریان خون افزایش می دهد و موجب به وجود آمدن التهاب می شود.

11- روغن ذرت

رغن ذرت حاویاسدهای چرب امگا 6 است، که بدن ما به آنها نیاز دارد. با این حال، همانند نمک معمولاً بیشتر از حد معمول از آن استفاده می کنیم. مقدار بیش از حد امگا 6 التهاب را تشدید می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید