با توجه به اتمام تعطیلات نوروزی همچنان کشور درگیر ویروس کرونا است و بسیاری از مشاغل به صورت موقت تصمیم به تعطیلی و یا دورکاری کارمندان خود گرفته اند، به صورت کلی کشور به صورت نیمه قرنطینه به سر می برد و بسیاری از مردم سعی بر این دارند که در این اوضاع از خانه هایشان خارج نشوند، مطالعه کتاب بهترین گزینه برای پر کردن اوقات فراغت در این روزهای کشور است، خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی سلام نو با توجه به همین مهم به سراغ بررسی تازه های کتاب بازار نشر رفته است که در ادامه خواهیم خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | افروز محرابی :  با شروع سال جدید و ادامه تعطیلی بسیاری از مراکز و خانه نشینی بسیاری از مردم طبیعتاً علاقمند به مطالعه کتاب هستند و طبق آمار شهر کتاب و خانه کتاب سرانه مطالعه و فروش کتاب در فروردین امسال نسبت به سالهای گذشته افزایش قابل قبولی داشته است که می توان آن را به فال نیک گرفت و طبق گفته نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب به همت اداره پست چیزی قریب به بیست و پنج هزار بسته پستی کتاب برای سفارش دهندگان با ۵۰% تخفیف پستی ارسال شده است و ارزش ریالی مرسوله‌ها در این مدت برابر با ۲/۵ میلیارد ریال است.

طبق اعلام مدیر عامل موسسه خانه کتاب، افراد پس از ثبت نام در خانه کتاب در صورت سفارش اینترنتی کتاب، هزینه پست آنها برای ارسال کتاب به صورت نیم بها خواهد بود و در مجموع ۶۲۰ ناشر، کتاب‌فروش و فروشگاه آنلاین کتاب عضو سامانه پست موسسه خانه کتاب هستند، که به تفکیک شامل ۴۷۸ ناشر، ۸۲ کتاب‌فروش و ۶۰ فروشگاه آنلاین کتاب است.

در تازه های بازار نشر طبق روال دوشنبه های هر هفته به بررسی کتاب هایی نظیر : «روز گراز»  اثر محمد ایوبی از انتشارات افق، «جن از نگاه علم و دین» اثر محمدباقر شریعتی سبزواری از انتشارات موسسه بوستان کتاب و «گل‌های دوزخی» اثر شارل بودلر با ترجمه نیما زاغیان از انتشارات نگاه رفته ایم که در ادامه خواهید خواند.

بیشتر بخوانید :

از تازه های کتاب چه خبر ؟ / هفته دوم اسفند ماه / «ک» مثل کرونا، «ک» مثل کتاب

از تازه های کتاب چه خبر ؟ / هفته سوم اسفند ماه / کتاب مهمترین سرگرمی مردم در قرنطینه خانگی

از تازه های کتاب چه خبر ؟ / هفته چهارم اسفند ماه / با کتاب به استقبال سال نو برویم

طرح «عبور از کرونا با کتاب» در هفته اول فروردین

۱- «روز گراز»

نویسنده : محمد ایوبی

مترجم : ---

انتشارات : افق

توضیحات : کتاب «روز گراز» اثر محمد ایوبی که به تازگی توسط انتشارات افق در ۴۳۲ صفحه و با قیمت پشت جلد ۷۰۰۰ تومان در ‌بازار کتاب منتشر شده است.

محمد ایوبی متولد سال ۱۳۲۰ در شهر اهواز است و رمان‌های «راه شیری»، «سفر تا سرطان مغول» و سه‌گانه «آواز طولانی جنوب» و نیز مجموعه داستان «میراثی بی‌پایان» از دیگر کتاب‌های منتشر شده او است.

داستان روز گراز درباره مردی است که عقل درست و حسابی ندارد و بیشتر با توجه به زور و قدرت فیزیک‌اش کارهایش را جلو می‌برد، قهرمان داستان در طول قصه هم سعی می‌کند با زور بازویش اطرافیانش را اذیت کند و وجه نام‌گذاری این کتاب هم این است که مرد پر زور کتاب در طول داستان به خاطر زورش به گراز یا گاو تشبیه شده است.

بریده ای از کتاب :

«رفتم به طرف کبابی توی خیابان پهن و بی اعتنا زدم به سالن کوچکش، بی اعتنا به سگ، یعنی من از سگ خبر ندارم که پشت سر من می‌آید، صدای مرد چاق پشت میز، دیواری نامرئی را روی من و سگ رمباند: چخه ملعون! و به من اخم کرد: اوی یارو! این نجاستو انداختی دنبالت که چه؟ اینجا را نجس کردی نکردی‌ها! عصبانی به سگ نهیب زدم: برو بیرون حیوان! حیوان سر به زیر رفت توی پیاده رو برابر دکان کبابی و روی نشیمن دو دست را ستون کرد و بی اعتنا به تیغ‌های آفتاب که تن سیاه و سفیدش را پر می‌کرد، نگاهم کرد...»

طرح «عبور از کرونا با کتاب» در هفته اول فروردین

۲- «جن از نگاه علم و دین»

نویسنده : محمدباقر شریعتی سبزواری

انتشارات : موسسه بوستان کتاب

توضیحات : کتاب «جن از نگاه علم و دین» اثر محمدباقر شریعتی سبزواری که به تازگی توسط موسسه بوستان کتاب در ۲۶۴ صفحه و با قیمت پشت جلد ۳۷۰۰۰ تومان در ‌بازار کتاب منتشر شده است.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی متأسفانه سیل شایعه‌ها و خرافه‌ها و نوشته‌ها در فضای مجازی و برخی کتاب‌ها و فیلم‌ها درباره جن باعث شده تا به جای افزایش اطلاعات و آگاهی مردم عادی و مسلمانان سنی و شیعه در این مورد، دانستنی‌های آنها با خرافات و توههمات در آمیزد و باعث کج روی های بزرگ و فاحشی گردد که لازم است شفاف سازی شود و کتاب حاضر دربردارنده مطالب استدلالی و منقول درباره پدیده «جن» است و آگاهی خواننده را تا حد قابل قبولی افزایش می‌دهد و راه‌هایی برای تشخیص «وجود جن» از «توهم جن» پیشنهاد می‌دهد.

نگارنده در بخش دیگری از مقدمه اثر می‌نویسد: هدف اصلی ما در این نوشتار اثبات وجود جن و آثار وجودی آنها و پیرایش اساطیر و افسانه هاست اما به دلیل شباهت‌ها و مناسبت‌های موضوع در لا به لای این مباحث از شیاطین جنی نیز به شکل گذرا سخن خواهیم گرفت تا تفاوت ابلیس با جنیان روشن گردد.

طرح «عبور از کرونا با کتاب» در هفته اول فروردین

۳- «گل‌های دوزخی»

نویسنده : شارل بودلر

مترجم : نیما زاغیان

انتشارات : نگاه

توضیحات : سومین چاپ کتاب «گل‌های دوزخی» اثر شارل بودلر با ترجمه نیما زاغیان که به تازگی توسط انتشارات افق در ۴۶۴  صفحه و با قیمت پشت جلد ۶۰۰۰۰ تومان در ‌بازار کتاب منتشر شده است.

چاپ نخست این کتاب در سال ۱۳۹۴ با شمارگان هفتصد نسخه و بهای ۲۹ هزار تومان و دومین چاپ آن در سال ۱۳۹۵ با شمارگان ۷۰۰ نسخه و بهای ۳۲ هزار تومان روانه کتابفروشی‌ها شده بود.

کتاب مجموعه شعر «گل‌های دوزخی» در زمان انتشارش یعنی در سال ۱۸۴۰ جنجال بسیاری به پا کرد و علاقمندان کتاب معمولاً این اثر را با مجموعه های بزرگی همچون اودیسه، ایلیاد، کمدی الهی و بهشت گمشده مقایسه می کنند و این کتاب نه تنها جایگاه بسیار مهمی در تاریخ شعر جهان دارد بلکه تاثیرات عمیقی بر هنرمندان مدرن همچون سوررئالیست‌ها و دادائیست‌ها داشته است و هنرمندان معاصر بسیاری با الهام گرفتن از اشعار بودلر به تولید اثر پرداخته‌اند و اقتباس های زیادی از این کتاب به عمل آمده است، شارل بودلر در این اثر به دنبال کشف و در ادامه پیشنهاد یک زیبایی شناسی جدید در حوزه ادبیات بوده است، این اثر شامل ۶ دفتر به ترتیب با این عناوین است: «ملال و آرمان»، «صحنه‌های پاریسی»، «آب آتش‌فام»، «گل‌های دوزخی»، «طغیان» و «مرگ» است.

طرح «عبور از کرونا با کتاب» در هفته اول فروردین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید