لیمو ترش خاصیت های بسیاری دارداین میوه خوش عطر دارای ویتامین سی بوده و جهت رفع تشنگی بسیار مناسب است.لیموترش دارای خواص بسیاری است. این میوه سرشار از ویتامین سی است و برای کاهش تشنگی بسیار موثر است. در ادامه درباره خاصیت های ابلیمو و شیوه اموزش شربت لیموناد خانگی می پردازیم.

لیموترش حاوی اسید سیتریک و ویتامین می باشد محققان به این نتیجه رسیده اند که ترکیب ویتامین Cبا اسید سیتریک جهت از بین بردن و پیش گیری از سنگ کلیه مناسب می باشد.

لیمو ترش فواید بسیاری دارد با استفاده از این شربت خوش طعم و مقوی میتوانید جهت پیش گیری از بیماری های سرطان زا استفاده کنید و احتیاج بدن به ویتامین ها را براورده می کند.

این شربت به دستگاه گوارش بدن انسان کمک کرده وبعضی از باکتری ها و سوزش سر دل را برطرف می کند علاوه براین زمانی که فردی دچار حالت تهوع می باشد بهترین دارو استفاده از شربت ابلیمو است.زیانهای شربت ابلیمو بسار کم می باشد .ویتامینی به نام پ درون ابلیمو وجود دارد که قوی ترین استریل کننده در جهان میباشد ودر معالجعه بیماری های قلبی مخصوصا سکته های مغزی وقلبی تاثیر گذار می باشد.پژوهش کنندگان امریکایی توانسته اند ویتامینی در ابلیمو کشف کنند که در معالجه بیماری های عصبی ،فلج اطفال،عرق النسا،ذات الریه موثر می باشد.

شیوه تهیه شربت لیموناد خانگی

مواد تشکیل دهنده شربت لیموناد خادنگی شامل آب لیمو،شکروآب میباشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم و بهترین نوشیدنی در فصل تابستان است که عطش را از بین می برد.

در این مرحله به چگونگی آب لیمو گرفتن می پردازیم ابتدا لیمو را به چهار قسمت تقسیم کرده سپس درون کاسه همزن  قرارداده و با قطعه خمیر گیری ان را له کنید توجه کنید از سرعت کم برای آبلیمو گرفتن به کار بگیرید.

برای حل کردن شکرجهت استفاده از شربیت لیموناد خانگی میتوان از دو روش استفاده کرد؛اولین روش مقداری اب را درون کاسه ی قرارداده و بر روی شعله ملایم گاز می گذاریم سپس شکر را درون ظرف اب می ریزیم وباهم مخلوط می کنیم وهم می زنیم تا زمانی که شکردر اب حل شود.روش دوم: به صورت مستقیم شکر را به ابلیمو اضافه کرده در این روش نیازبه شعله گاز نیست.

·         استفاده از آب لیمو برای حل کردن شکر: بسیاری از دستورهای امروزی شربت لیموناد که برای درست کردن شربت ساده تهیه شده‌اند، برای شیرین کردن لیموناد تابستانی از آب و شکر جوشیده با هم استفاده می‌کنند، اما اگر شما شکر را مستقیما داخل آبلیمو بریزید می‌توانید این مرحله را کنار بگذارید و شربت لیموناد ساده تر را درست کنید که نیازی به گرما ندارد.

·         بعداز آنکه شکر درون ابلیمو حل شد سپس آب یخ را به مخلوط شکر وابلیمو اضافه می کنیم .

شربت لیموناد را به درطول 5 روز میتوان درون یخچال قرار داد واستفاده کرد.البته توصیه بنده این است این ابلیمو را تازه بنوشید.زمان استفاده از شربت لیموناد ،آن را درون لیوان شیشه می ریزیم یک قطعه کوچک یخ اضافه کرده و برای تزیین یک برش لیمو در لبه لیوان قرار می دهیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید