پیراشکی های  شیرین و نرم که همه ما دوستش داریم. اما آنها نیز جزو ناسالم ترین ها هستند. آنها حاوی مقادیر زیادی قند، آرد تصفیه شده و چربیهای اضافه شده هستند و دارای کالری بسیار بالایی هستند به این معنی که می توانند به راحتی وزن شما را افزایش دهند.

1. بستنی قهوه

از میان انواع بستنی ها، بستنی  قهوه مانند یکی از گزینه های خوشمزه  به نظر می رسد، اما این بستنی برای سلامتی مضر است. گذشته از انبوه شیر و شکر موجود در آن، اضافه کردن طعم قهوه که شامل کافئین است، می تواند برنامه خواب شما را مختل کند.

اگر شما به عنوان یک میان وعده بعد از شام، بستنی قهوه میل کنید، ممکن است تا ساعات اولیه قادر به خواب نباشید. با توجه به اینکه ما به شش تا هشت ساعت خواب نیاز داریم، این امر به طور جدی مانع استراحت سالم می شود.

2.نان بدون گلوتن

اگر حساسیت به گلوتن ندارید، باید سعی کنید از نان بدون گلوتن پرهیز کنید. نه اینکه در مورد نان و محصولات فاقد گلوتن چیزی ناسالم وجود داشته باشد، اما نان گلوتن حاوی مواد مغذی زیادی است.

فیبر موجود در نان معمولی و سالم، به تقویت سلامت دستگاه گوارش و روده بزرگ کمک می کند، که با افزایش سن، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار میشود. اطمینان حاصل کنید که نان طبیعی میخرید، که  فاقد مواد نگهدارنده و رنگهای مضر است.

3. نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی های ورزشی برای حفظ انرژی و هیدراتاسیون تبلیغ می شوند و پر از الکترولیت هستند. برای ورزشکاران، ممکن است به طور موثر کار کنند. اما برای سایر افراد واقعاً ناسالم و پر از قند هستند. به طور کلی آنها کالری زیادی از قند دارند و برخی از آنها 300 کالری دارند.

شکر یکی از اصلی ترین کاتالیزورها در سرعت بخشیدن به روند پیری است. بنابراین بهتر است از این نوشیدنی های انرژی زا خودداری کنید. برای حفظ مقدار زیادی آب بنوشید، این باعث می شود که پوست شما هیدراته و شاداب بماند.

4. مارگارین

وقتی افراد به رژیم گرفتن و کاهش وزن فکر می کنند، به طور خودکار به غذاهای کم کالری مانند مارگارین فکر می کنند.  این ماده غذایی سالم تر و چربی کمتری دارد، اما لزوما گزینه بهتری نیست. در حالی که ممکن است مارگارین از کره بهتر باشد، اما منبع روغن هیدروژنه و چربی ترانس است که خطر ابتلا به مشکلات قلبی و کلسترول بالا را افزایش می دهد.

پخت و پز با جایگزین هایی از جمله روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن کلزا بسیار سالم تر است. همچنین میتوانید از مواد مغذی موجود در این چربی های سالم استفاده می کند.

5. دونات

پیراشکی های  شیرین و نرم که همه ما دوستش داریم. اما آنها نیز جزو ناسالم ترین ها هستند. آنها حاوی مقادیر زیادی قند، آرد تصفیه شده و چربیهای اضافه شده هستند و دارای کالری بسیار بالایی هستند به این معنی که می توانند به راحتی وزن شما را افزایش دهند.

مصرف زیاد قند می تواند منجر به چاقی، دیابت، بیماری های قلبی، مقاومت به انسولین و مشکلات متابولیکی شود. همه این موارد می تواند پس از 40 سال کشنده باشد. همچنین دونات حاوی یک چهارم کل چربی اشباع شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید