۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 44690545

 سازمان هواشناسی، از بارش باران تا روز آینده یعنی 12 فرودین ماه خبر داد.

به گزارش سلام نو، سازمان هواشناسی از تداوم سامانه بارشی در کشور تا ۲ روز آینده خبر داد و اعلام کرد:‌ روز سه‌شنبه (۱۲ فروردین) این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی؛ امروز شنبه (۹ فروردین) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

روزهای یکشنبه (۱۰ فروردین) و دوشنبه (۱۱ فروردین) تقریبا در غالب مناطق کشور این وضعیت تداوم دارد. شدت بارش در روز شنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شمال شرق خوزستان، برخی نقاط فارس، جنوب یزد و نواحی مرکزی کرمان پیش بینی می‌شود.

همچنین شدت بارش‌ها در روز یکشنبه (۱۰ فروردین) در استان‌های لرستان، نیمه شرقی خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، برخی نقاط استان‌های فارس، یزد و خراسان رضوی و نیمه غربی کرمان و روز دوشنبه (۱۱ فروردین ) در نیمه جنوبی کرمان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

این سازمان با اعلام اینکه روز سه‌شنبه (۱۲ فروردین) تمرکز بارش‌ها در شمال شرق و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی است، یادآور شد اواخر این روز، سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

بر اساس این گزارش، بارش در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به‌صورت برف خواهد بود.

امروز (شنبه) و فردا (یکشنبه)، خلیج فارس و روز دوشنبه ۱۱ فروردین دریای عمان مواج است.

روز چهارشنبه نیز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی در باره وضعیت جوی پایتخت در ۲ روز آینده، پیش بینی کرد که آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین ) ابری، همراه با بارش باران و رگبار و رعد و برق، گاهی افزایش باد با حداکثر دمای ۱۴ و حداقل دمای ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه (۱۱ فروردین) ابری همراه با و مه رقیق، گاهی بارش باران است که به‌تدریج افزایش باد و کاهش ابر با حداکثر ۱۵ و حداقل دمای ۷ درجه سانتی‌گراد را خواهیم داشت.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید