۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 44434803

امروزه رژیم های غذایی زیادی ارائه می شوند، اما نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که کاهش وزن باید یک روند آهسته و پایدار در طول زمان باشد، نه یک رژیم غذایی ضعیف. بنابراین باید به همان اندازه که به کاهش وزن فکر می کنید، به فکر سلامتی خود باشید. در اینجا 5 ماده غذایی که به کاهش وزن و سلامتی کمک می کنند، آورده شده است.

1. جایگزین های پاستا

رها کردن ماکارونی کار آسانی نیست زیرا بسیار خوشمزه است. اما کربوهیدراتی است که اساساً برای سلامتی مضر است، زیرا از گلوتن و آرد سفید تهیه شده است. یک راه عالی برای لذت بردن از ماکارونی فاقد کربوهیدرات های بد، جایگزین هایی مانند کدو حلوایی، رشته های کدو سبز، نخود، حبوبات، لوبیا وعدس و موارد دیگر است.

2. پروتئین های گیاهی

گوشت چیز دیگری است که بسیاری از افراد به سختی می توانند آن را رها کنند. گوشت پروتئین مورد نیاز بسیاری را در رژیم غذایی فرد تأمین می کند. اما، گوشت حاوی مقادیر زیادی LDL یا کلسترول بد است. شما می توانید دوز روزانه پروتئین خود را بدون خوردن گوشت دریافت کنید. این امر با خوردن غذاهای گیاهی سرشار از پروتئین مانند عدس، نخود، لوبیا و غیره در رژیم غذایی جبران می شود. این غذاها به اندازه گوشت پروتئین دارند، اما تقریبا هیچ یک از کلسترول ها فیبری گوشت را ندارند.

3. چاشنی کم کالری

با چیدن چاشنی هایی که کم کالری دارند، طعم غذا را بهتر کنید. سالسا، خردل سبوس دار و سس از این نوع طعم دهنده ها هستند. یافتن ترکیب ها و طعم های جالب نباید دشوار باشد. غذای طعم دار به این معنی است که کمتر به دنبال تنقلات ناسالم، وعده های بزرگ و غیره خواهید بود.

4. چربی های سالم

در حالی که کلسترول LDL بد است، چربی خوبی به نام کلسترول DLH نیز وجود دارد. اینها چربی های سالمی هستند که در غذاهایی مانند گردو، روغن زیتون و آووکادو مشاهده می کنید. دریافت دوز مناسب روزانه در واقع می تواند به کاهش کلسترول بد کمک کند. روغن هایی مانند دانه کتان و کلزا همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهند.

5.میان وعده های سالم

میان وعده هایی مانند کراکر و چیپس سیب زمینی بسیار مضر هستند، امروزه چیپس های گیاهی و انواع ماست های بدون طعم توسط متخصصین تغذیه توصیه می شوند. همچنین می توانید از انواع آجیل ها به عنوان میان وعده استفاده کنید. مصرف بیش از اندازه آن ها می تواند برنامه رژیمی تان را تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید