فرماندار شهرستان اسدآباد اعلام کرد:  خودروهای غیربومی فقط دو ساعت فرصت دارند این شهرستان را ترک کنند در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش سلام نو، مجید درویشی یکشنبه سوم فروردین ماه در جلسه ستاد مدیریت کرونا ویروس شهرستان اسدآباد، اظهار کرد:به منظور پیشگیری و جلوگیری از ابتلای همشهریان اسدآبادی به کروناویروس تمامی خودروهای دارای پلاک غیر از استان همدان توقیف و به پارکینگ هدایت خواهند شد و بدون اجازه دادستان اجازه خروج به خوردهای توقیف شده در پارکینگ داده نمی شود.

درویشی در ادامه از تعطیلی کلیه صنوف و پاساژهای شهرستان خبر داد و اعلام کرد: تا ۱۵ فروردین ماه به جز خواروبارفروشی ها، قصابی ها، مرغ فروشی ها، نانوایی ها و فروشگاه های زنجیره ای هیچ یک از مغازه های سطح شهر حق فعالیت ندارند و هر یک از صنوف و یا مشاغلی که خودسرانه اقدام به فعالیت کنند بدون تعارف پلمب خواهند شد.

وی تصریح کرد: تعطیلی اتحادیه های اصناف تا ۱۵ فروردین ادامه داشته و در صورت نیاز تمدید می شود و صنوفی که در طی این مدت اقدام به فعالیت کرده باشند پلمب مغازه آنها تا ۱۵ اردیبهشت تمدید می شود.

فرماندار تاکید کرد:مدیریت بازار با اتحادیه ها است بنابراین هر واحدی که شروع به فعالیت کند مسئولیتش با اتحادیه ها است و باید پاسخگو باشند.

درویشی با بیان اینکه  بهداشت و درمان و کادر درمانی ۱۰ درصد در بحث کنترل و پیشگیری و مقابله با کرونا دخیل هستند و ۹۰ درصد کار نیازمند کمک و یاری مردم با قطع زنجیره انتقال و سرایت کرونا است، تصریح کرد: سپاه شهرستان ۱۲۰۰ نیرو در اختیار دانشکده علوم پزشکی شهرستان قرار داده که ۶۰۰ نفر از این نیروها توسط دانشکده آموزش های لازم را برای کمک دیده اند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اکیپ های خودجوش باید تحت نظر خدمات شهری شهرداری برای هر گونه فعالیت و گندزدایی و ضدعفونی سطح شهر فعالیت داشته باشند، یادآور شد:برای نظارت به وضعیت تعطیلی بازار و مغازه ها سه تیم در شهر اسدآباد، دو تیم در بخش مرکزی و یک تیم در بخش پیرسلمان فعالیت دارند.

درویشی با تاکید بر شناسایی خیرین سلامت گفت:بیش از ۲۲ هزار پک بهداشتی و ۱۰۰۰ عدد شیلد از جمله مواردی بوده که توسط خیرین به دانشکده علوم پزشکی شهرستان اهدا شده که جای تقدیر دارد.

نظارت بر تعطیلی دکه ها،جلوگیری از فعالیت وانت بارهای میوه فروش ،برخورد با دستفروشان،جلوگیری از فعالیت ماشین های شخصی مسافربر از دیگر مواردی بود که در این جلسه فرماندار اسدآباد به آن اشاره کرد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید