۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 44167052

اهواز یکی از شهرهای جنوبی ایران و مرکز استان خوزستان است که با آب‌وهوای گرم و معتدل و به رودها و نخلستان هایش معروف است. گویش اغلب مردم اهواز فارسی و عربی است و یکی از شهرهای نفت خیز و صنعتی ایران به حساب می آید.

رود کارون:

رود کارون یکی از معروف ترین و بزرگ‌ترین و پرآب ترین رودهای ایران است و مردم ما خاطرات زیادی از این رود دارند حاشیه این رود بزرگ نخلستان های مختلف و زیبایی وجود دارد که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

آب آشامیدنی شهر اهواز از همین رود تأمین می شود و مکانی تفریحی زیبایی به شمار می آید و سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند. پیشنهاد می کنیم حتماً به این منطقه سر بزنید.

بازار عبدالحمید:

یکی از بازارهای کهن اهواز بازار عبدالحمید است که بین خیابان نادری و خیابان امام خمینی (ره) قرار گرفته است. این بازار قبلاً بازار اصلی شهر بوده و کارون سرای شیخ خزعل در آن قرار دارد. در گذشته ثروتمندان و اشراف زادگان از بازار عبدالحمید خرید می کردند ولی دیگر از آن زرق و برق گذشته خبری نیست و یکی از بازارهای ارزان شهر محسوب می شود.

پل سفید:

شاید به محض ورود به اهواز چشم شما به عظمت پل سفید بیافتد. پلی که امروزه به نماد اهواز تبدیل شده است. این پل که نخستین پل معلق ایران است بر روی رود کارون ساخته شده است و به مکانی زیبا برای عکس های خاطره انگیز تبدیل شده است که گردشگران داخلی و خارجی با خود به یادگار می برند.

دانشگاه سه گوش:

در کنار رود کارون دانشگاهی قرار دارد که به سه گوش معروف است این دانشگاه که ساخت 1308 بوده در ابتدا به عنوان بانک ملی مرکزی از آن استفاده می شده است و بعد به استانداری و در برهه ای از زمان به اشغال متفقین در آمد و در نهایت در سال 1336 به عنوان دانشکده پزشکی دانشگاه جندی شاپور مورد استفاده قرار گرفت و از همان زمان به دانشگاه سه گوش شهرت یافت. در حال حاضر این مکان در دست تعمیر است.

کلیسای سورت مسروپ

این کلیسا که در سال 1347 توسط یکی از کارمندان شرکت نفت به نام ترداد داویدیان ساخته شده است به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر اهواز به شمار می آید و گردشگران خارجی را به خود جذب کرده است.

آرامگاه علی ابن مهزیار

آرامگاه علی ابن مهزیار که دانشمندی بزرگ و از فقیهان مذهب شیعه و همچنین یکی از یاران امام رضا (ع) است در شهر زیبای اهواز وجود دارد و یکی از مقبره های قدیمی این شهر به حساب می آید. این مکان که زمانی محل اقامت امام رضا (ع) بوده است بعد ها به مسجد و سپس به محل دفن علی ابن مهزیار تبدیل شده است و به دلیل قداست این محل سالانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی را به خود جذب می کند. پیشنهاد می کنیم در صورت سفر به شهر زیبای اهواز به این آرامگاه نیز سر بزنید.

طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه

یکی از جاذبه های گردشگری نوین شهر اهواز آبشار مصنوعی پل اهواز است که با نورپردازی زیبایی که در آن انجام شده چشم هر بیننده ای را در شب مجذوب می کند. این آبشار به عنوان طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه شناخته می شود که بر روی هفتمین پل اهواز احداث شده است. اگر به اهواز رفتید حتماً شب هنگام به این پل سر بزنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید