با  شیوع ویروس کرونا در کشور امسال دیگر از آن دید و بازدید های همیشگی خبری نیست و مردم بیشتر در خانه هایشان خواهند ماند و تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای مطالعه کتاب و تماشای فیلم در منزل است، خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی سلام نو با توجه به همین مهم به سراغ بررسی تازه های کتاب بازار نشر رفته است که در ادامه خواهیم خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : با توجه به نزدیکی به سال جدید و تعطیلات نوروزی پیش رو و درگیری کشور به آلودگی ویروس کرونا، امسال قاعدتاً دیگر از آن دید و بازدید های نوروزی همیشگی خبری نخواهد بود و طبیعتاً اکثر مردم ترجیح خواهند داد در منزل هایشان بمانند و از رفت و آمدها و دید و بازدیدها جلوگیری کنند.

حال که امسال فرصت رفتن به سفر و دید و بازدید های سال نو وجود ندارد بهترین موقع برای مطالعه کتاب و آشتی مردم با این کالای فرهنگی است، کتابی که به عنوان بهترین دوست همیشه از آن یاد می شود می تواند در این تعطیلات هم در کنار ما باشد، چقدر خوب است که همگی دست به دست همدیگر دهیم تا در این روزهای سختی که کشور دچار آن شده است، هم به افزایش اطلاعات عمومی و دانایی خود بپردازیم و هم از این اوقات خانه نشینی به اجبار نهایت استفاده را برده باشیم.

در تازه های بازار نشر طبق روال دوشنبه های هر هفته به بررسی کتاب هایی نظیر : «شهر که آرام شد برمی‌گردم» اثر علی هادی‌تبار از انتشارات موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ««اعتیاد به اینترنت»» اثر مشترک معصومه موسوی، محمد ویسویی و حسین علیزاده از انتشارات قطره و «محوریت فرم در غزل‌های منوچهر نیستانی» اثر پیمان سلیمانی از انتشارات مهر و دل رفته ایم که در ادامه خواهید خواند.

بیشتر بخوانید :

از تازه های کتاب چه خبر ؟ / هفته دوم اسفند ماه / «ک» مثل کرونا، «ک» مثل کتاب

از تازه های کتاب چه خبر ؟ / هفته سوم اسفند ماه / کتاب مهمترین سرگرمی مردم در قرنطینه خانگی

1- «شهر که آرام شد برمی‌گردم»

نویسنده : علی هادی‌تبار

مترجم : ---

انتشارات : موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی

توضیحات : کتاب رمان «شهر که آرام شد برمی‌گردم» اثر علی هادی‌تبار که به تازگی توسط نشر موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ۴۸۸ صفحه و با قیمت پشت جلد 45000 تومان در ‌بازار کتاب منتشر شده است.

دکتر «علی هادی‌تبار» نویسنده رمان «شهر که آرام شد برمی‌گردم»، رزمنده‌ای که از ۱۷ سالگی پس از جنگ 8 ساله با دشمن بعثی عراق به اسارت درآمد و هفت سال از عمر خود را در اردوگاه‌های عراقی اسیر بود، روایات‌ تلخ و شیرین از آن روزها دارد، نویسنده در این رمان با زبانی شیوا و روان به خوبی شرایط آن روزها را توصیف می‌کند و روایت خاطراتش را از ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ آغاز می‌کند و تا پیروزی انقلاب ادامه می دهد، خاطرات دوران دفاع مقدس، شرح عملیات‌ها، نحوه اسارت و خاطرات تلخ و شیرین دوران حضور اجباری در اردوگاه‌های بعثی، بخش دیگری از خاطرات دکتر هادی‌تبار است، رمان «شهر که آرام شد برمی‌گردم» که در ۲۹ فصل تنظیم شده، قلم روان و داستانی راوی، خواننده را در دل حوادث و رویدادها با او همراه می‌کند و این مهم‌ترین ویژگی کتاب است.

2- «اعتیاد به اینترنت»

نویسندگان : معصومه موسوی، محمد ویسویی و حسین علیزاده

انتشارات : قطره

توضیحات : کتاب «اعتیاد به اینترنت» نوشته معصومه موسوی، محمد ویسویی و حسین علیزاده که به تازگی توسط نشر قطره در ۲۲۰ صفحه و با قیمت پشت جلد 33000 تومان در ‌بازار کتاب منتشر شده است.

کتاب «اعتیاد به اینترنت» در راستای ارائه راهکارهای مناسب و عملی در تشخیص و درمان انواع مختلف وابستگی به اینترنت است، اینترنت بدون شک یکی از مهم ترین دست‌آوردهای اخیر جامعه بشری در زندگی اجتماعی و امروزی است و تصور زندگی بدون اینترنت برای ما بسیار دشوار می باشد و این پیشرفت تکنولوژی و پدیده نوظهور علاوه بر مزایای بی‌شماری که دارد، چنان‌چه به صورت مناسبی مورد استفاده قرار نگیرد، می‌تواند ناهنجاری‌هایی را به دنبال داشته باشد، ناهنجاری‌هایی که با توسعه و گسترش روزافزون اینترنت، اکنون به صورت وابستگی به شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های مستهجن، جستجو در اینترنت و بازی‌های کامپیوتری و... خود را نشان می‌دهد.

تحقیقات بسیاری نشان می‌دهند که ابتلاء به اعتیاد به اینترنت، در میان تمام گروه‌های سنی رو به افزایش است؛ اما از این میان، جمعیت نوجوان و جوان، بیش‌ترین استفاده‌کنندگان اینترنت هستند و دکتر معصومه موسوی فارغ‌التحصیل پزشکی عمومی و تخصص روان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فوق‌تخصص روان‌پزشکی کودک و نوجوان از دانشگاه علوم پزشکی تهران است و هم‌اکنون نیز به عنوان استادیار دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی به تدریس و درمان اشتغال دارد در کتاب «اعتیاد به اینترنت» مفهوم تازه‌ای را که در دهه پایانی قرن بیستم در بین متخصصان سلامت مطرح شده و امروز دیگر این مفهوم برای کسی ناشناخته نیست؛ ارائه می دهد.

3- «محوریت فرم در غزل‌های منوچهر نیستانی»

نویسنده : پیمان سلیمانی

انتشارات : مهر و دل

توضیحات : کتاب «محوریت فرم در غزل‌های منوچهر نیستانی» اثر پیمان سلیمانی که به تازگی توسط نشر مهر و دل در ۷۰ صفحه و با قیمت پشت جلد 16000 تومان در ‌بازار کتاب منتشر شده است.

کتاب «محوریت فرم در غزل‌های منوچهر نیستانی» نخستین کتاب پژوهشی در خصوص شعر و غزل منوچهر نیستانی است که در مدت ۸ ماه توسط پیمان سلیمانی نگارش شده است، در این کتاب به کارهای فرمی منوچهر نیستانی در غزل معاصر پرداخته شده و شاخصه‌های فرمی غزل او برای خوانندگان معرفی شده است.

منوچهر نیستانی که در سال ۱۳۶۰ در تهران درگذشت، فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشسرای عالی تهران بود و مدتی را هم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار پرداخت و ترانه‌ها و اشعاری را برای کودکان سرود و نخستین سروده‌های وی در روزنامه‌های بیداری و هفتواد و اندیشهٔ کرمان چاپ رسید و اولین دفتر شعرش با نام «جوانه» در سال ۱۳۳۳ نیز در کرمان نگارش شده است، وی و ابتکارات زیادی در اوزان عروضی داشت و فی الواقع پایه گذار غزل نو است و بیشترین تاثیر را به ویژه از لحاظ فرمی بر غزل امروز داشته است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید