همه ما خانم ها و آقایانی را دیده ایم، که شکم های چاق و گنده ای دارند. به خاطر این شکم ها اندام آن ها بسیار زشت به نظر می رسد. حتی خود آن ها هم از این ظاهر ناراضی هستند. اما هر چه تلاش می کنند، به نتیجه مطلوبی نمی رسند. اما این بار با بکارگیری روش های بی نظیر ما از دست این چربی ها راحت شوید.   

ورزش در کاهش چربی بدن بسیار موثر است

ورزش به دلایل مختلفی حائز اهمیت است. اگر می خواهید، زندگی طولانی و سالمی داشته باشید و دچار بیماری نشوید، ورزش کنید. این بهترین کاری است که می توانید، انجام دهید. لیست تمام مزایای شگفت انگیز ورزش برای سلامتی بی شمار است. اما به نظر می رسد، ورزش در کاهش چربی شکم بسیار موثر باشد.

با این حال، به خاطر داشته باشید، منظور فقط ورزش های شکمی نیست. از بین رفتن چربی در یک نقطه امکان پذیر نیست و انجام تمرینات زیادی مانند دراز و نشست باعث نمی شود، چربی شکم کم شود. در یک مطالعه، شش هفته تمرین بر روی عضلات شکمی هیچ تأثیر قابل توجهی در دور کمر یا میزان چربی موجود در اطراف شکم دیده نشد.

انواع مختلف ورزش ها هم موثرند

ورزش هوازی مانند راه رفتن، دویدن، شنا، و غیره نشان داده اند، که باعث کاهش عمده چربی شکم می شوند. یک مطالعه دیگر نشان داد، ورزش به طور کامل مانع از برگشتن دوباره چربی شکمی بعد از کاهش وزن می شود. این ها همه بر این دلالت دارند، که ورزش برای حفظ وزن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تاثیر ورزش بر سلامتی

ورزش همچنین منجر به کاهش التهاب، کاهش سطح قند خون و بهبود در سایر ناهنجاری های متابولیک مرتبط با چربی های اضافی شکم می شود.

اگر می خواهید، چربی شکم خود را از دست بدهید، ورزش می تواند، بسیار مفید باشد. ورزش همچنین فواید سلامتی دیگری نیز دارد و می تواند به شما در داشتن یک زندگی طولانی تر کمک کند.

غذاهای خود را پیگیری کنید و بدانید چه چیز و چه مقدار می خورید

آنچه می خورید مهم است. تقریبا همه این را می دانند. با این حال، اکثر مردم درمورد چیزی که واقعاً می خورند، آگاهی ندارند. آن ها فکر می کنند، برنامه غذایی شان شامل پروتئین بالا یا کم کربوهیدرات است. یا اگر چیز های دیگری مصرف می کنند، تمایل دارند به طرز چشمگیری آن را کم نشان دهند.

برای هر کسی که واقعاً می خواهد رژیم خود را بهینه کند، پیگیری چیزهایی که می خورد، برای مدتی کاملاً ضروری است. این بدان معنا نیست، که شما باید بقیه عمر خود را مرتب به وزن کردن و اندازه گیری بگذرانید، اما انجام دادن این کارها هر چند وقت یکبار، می تواند به شما کمک کند، که درک کنید، چه زمان نیاز به ایجاد تغییرات دارید.

چگونه میزان کالری و پروتئین مورد نیاز را حساب کنیم؟

اگر می خواهید، میزان پروتئین خود را به میزان 25 تا 30 درصد کالری افزایش دهید، همانطور که در بالا توصیه شد، فقط خوردن غذاهای سرشار از پروتئین کافی نخواهد بود. برای رسیدن به آن هدف باید در واقع اندازه گیری و وزن کردن دقیق را انجام دهید. برای این منظور می توانید، از ماشین حساب کالری و لیستی از ابزارها و برنامه های آنلاین رایگان استفاده کنید، تا آنچه را که می خورید، پیگیری و رصد کنید. این کار را هر چند ماه یکبار انجام دهید. هر چیزی که می خورید، وزن و اندازه کنید، تا ببینید تاثیری بر روی رژیم فعلی تان گذاشته است یا خیر. این باعث می شود، بدانید که برای دستیابی به اهداف تان، دقیقاً کجا باید دستکاری و تنظیم شود.

نکته آخر

ورزش و پیگیری رژیم غذایی راه هایی هستند، که به شما در حذف چربی های شکم و پهلو کمک کرده و باعث می شوند زودتر به هدف کاهش وزن خود دست یابید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید