شب گذشته ۲۰ اسفند سیزدهمین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین با ریاست استاندار برگزار شد.

به گزارش سلام نو، سید حسین بی‌نیاز، رئیس اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین اظهار کرد: بر اساس مصوبات این جلسه هر روز از هفته ۵۰ درصد پرسنل و کارمندان هر دستگاه در محل کار حضور می‌یابند و مقرر شده است با اطلاع‌رسانی لازم به مردم، آن‌ها به جز موارد ضروری به ادارات مراجعه نکنند و در صورت وجود خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها، بدون مراجعه به ادارات از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: اجرای دورکاری کارمندان در دستگاه‌هایی که امکان این نوع فعالیت وجود دارد نیز از هفته آینده با قوت بیشتری اجرایی و عملیاتی خواهد شد. براین اساس مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید با دورکاری کارمندانی که می‌توانند در منزل به کار و خدمت بپردازند، موافقت کنند.

تعطیلی بقاع متبرکه و آرامستان‌های قزوین در لحظه تحویل سال

بی‌نیاز خاطرنشان کرد: یکی از دیگر مصوبات این نشست بستن درب همه بقاع متبرکه (امامزاده‌ها) و آرامستان‌های استان در پنجشنبه آخر سال و لحظه سال تحویل است. این تصمیم با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع کرونا اتخاذ شده است.

وی گفت: در این نشست مصوب شد با نظارت بخشداران و دهیاران، شهروندانی که در نوروز به روستاها و زادگاه‌های خود سفر می‌کنند، غربالگری سلامت شوند تا از انتقال ویروس کرونا به روستاها پیشگیری شود.

رئیس اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین بیان کرد: در این نشست همچنین مصوب شد از ظرفیت خیران بخش سلامت برای مقابله و پیشگیری از کرونا بیش‌ازپیش استفاده شود و مقرر شد شماره حساب کمک‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی (۳۷۱۶۸۵۹۹) در رسانه‌ها برای دریافت کمک‌های مردم معرفی و اطلاع‌رسانی شود.

قدردانی از اقدام صنف طلافروشان قزوینی

وی خاطرنشان کرد: در این نشست مصوب شد تا از ظرفیت اتاق اصناف و کسبه خوشنام برای بستن موقت واحدهای صنفی و مغازه‌ها استفاده شود تا درحد امکان از به کارگیری قوه قهریه و اجبار برای تعطیلی برخی واحدهای صنفی که خطر ابتلا و انتقال ویروس در آن‌ها بالاست، جلوگیری شود.

این مسئول گفت: در همین خصوص در این نشست از اقدام خودجوش طلافروشان قزوین در بستن واحدهای خود نام برده شد و از این صنف قدردانی شد.

وی تصریح کرد: در این نشست مصوب شد یک تیم ارزیاب عملکرد دستگاه‌ها در اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا را بررسی کرده و مدیران دستگاه‌های موفق تشویق شده و مدیران دستگاه‌های کم کار نیز تذکر گرفته و توبیخ شوند.

بی‌نیاز در پایان بیان کرد: در این نشست همچنان بهترین راهکار جلوگیری از انتقال و شیوع کرونا در خانه ماندن عنوان شد و از شهروندان درخواست شد تا به جز موارد ضروری و برای تهیه مایحتاج عمومی آن هم با رعایت کامل موارد بهداشتی از منزل خارج نشوند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید