لیمو از مزایای سلامتی زیادی برخوردار است، زیرا این ماده سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. ممکن است از آن به عنوان طعم دهنده یک لیوان آب استفاده کنید یا در پختن غذاهای مورد علاقه خود از لیمو استفاده نمایید. طبیعتاً از لیمو بیشتر در آشپزخانه استفاده می شود، اما می توانید از آن ها همچنین برای این ترفندهای زیبایی نیز استفاده کنید. یک لیمو می تواند برای  پوست و موها معجزه کند.

1. محو کردن زخم های روی صورت

یک لیمو کمک می کند تا جای زخم روی صورت شما کمتر دیده شود. تنها چیزهایی که شما نیاز دارید لیمو و یک پد پنبه ای است. مقداری آب لیمو را روی پد پنبه بگذارید تا خیس بخورد. سپس آن را روی زخم مورد نظر بگذارید، پس از چند دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. به گفته کارشناسان، این نه تنها به کاهش و محو شدن زخم ها کمک می کند بلکه می تواند در روند بهبودی پوست نیز کمک کند.

2. پاک سازی پوست

لیموها اثر پاک کنندگی روی پوست دارند زیرا حاوی ویتامین های زیادی هستند. برای کمک به از بین رفتن لکه ها از آب لیمو استفاده کنید. مقداری آب لیمو را روی لکه ها مالیده، بگذارید چند دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید. این کار را چند بار انجام دهید، لکه ها از بین خواهند رفت.

3. درخشندگی مو ها

لزوماً نیازی به مراجعه به آرایشگاه برای ایجاد درخشندگی و براقی موها ندارید. می توانید خودتان این کار را با یک لیمو انجام دهید. موها را با آب لیمو اسپری کنید و به مدت یک ساعت در آفتاب بمانید. آب لیمو باعث روشن تر شدن موهای شما می شود. بعد از این ساعت دوش  بگیرید تا آب لیمو را شستشو دهید.

4. تقویت ناخن ها

ناخن های بلند و آراسته برای زنان بسیار زیبا می باشند. البته بلند نگه داشتن و نگهداری از ناخن ها کار زیاد راحتی نیست. برای تقویت ناخن ها کافی است، یک لیمو را از وسط نصف کنید و به ناخن های خود بمالید، 3 تا 5 دقیقه صبر کنید تا لیمو جذب ناخن ها شود. این کار به استحکام بیشتر ناخن ها کمک خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید