دو تیم شهر منچستر در دیداری که با عملکرد ضعیف ادرسون دروازه بان تیم منچستر سیتی همراه بود، این تیم منچستر یونایتد بود که برنده بازی شد.

به گزارش سلام نو، دو تیم آبی و قرمزپوش شهر منچستر امروز در شرایطی در اولدترافورد به مصاف هم رفتند که برخلاف روال معمولی که طی سال های اخیر شاهدش بوده ایم، هیچ یک از دو تیم شانسی برای کسب قهرمانی مسابقات نداشتند ولی برای شاگردان سولشر پیروزی در این مسابقه برای رسیدن به رقابت های لیگ قهرمانان اروپا از اهمیت بسیاری نسبت به شاگردان گوآردیولا که رتبه دوم را در اختیار دارند، برخوردار بود. با این پیروزی حالا منچستریونایتد با 45 امتیاز به رتبه پنجم رسیده و شانس زیادی برای گرفتن سه تیم بالایی یعنی چلسی، لسترسیتی و منچسترسیتی دارد که به ترتیب با 48، 50 و 58 امتیاز رتبه های سوم تا چهارم را در اختیار دارند. در این پیروزی که با نتیجه 2 بر صفر به دست آمد و گوآردیولا در نهایت طعم شکست در رقابت های لیگ برتر را در اولدترافورد تجربه کرد، عملکرد ضعیف ادرسون گلر سیتیزن ها نقش موثری داشت؛ او روی گل اول بازی که در دقیقه 30 با شوت سر ضرب مارسیال ثبت شد، عکس العمل ضعیفی داشت و روی گل دوم هم در دقیقه 95 عجله اش برای شروع مجدد بازی سبب شد تا توپ مقابل پاهای مک تامینی قرار بگیرد و او گل دوم و تیر خلاص را وارد دروازه سیتی کند.

شرح گل:

منچستریونایتد (١-٠): در شرایطی که به نظر می رسید قصد دارند ضربه ایستگاهی را به شکلی بلند روی دروازه همشهری ارسال کنند، فرناندز با تیزهوشی پاسی کوتاه و هوایی را به پشت محوطه جریمه ارسال کرد و مارسیال هم با شوتی سر ضرب،. گل اول باز را با اشتباه آندرسون وارد دروازه آبی پوشان منچستر کرد.

شرح نیمه اول:

بازی با نمایش بهتر تیم میهمان آغاز شد و آنها چند موقعیت خوبی برای گلزنی هم به دست آوردند که با واکنش های ده خیا به جایی نرسید. در ادامه این تیم منچستریونایتد بود که عملکرد بهتری داشت و توانست در دقایقی که بهتر بازی می کرد، روی پاس خوب فرناندز و ضربه مارسیال به گل اول بازی دست پیدا کند. در ادامه بازی پایاپای دنبال شد تا دو تیم با پیروزی تیم میزبان به رختکن بروند.

لحظات حساس:

دقیقه 75: چند حمله دامنه دار از بازیکتان منچسترسیتی روی دروازه ده خیا ترتیب داده شد ولی مدافعین و گلر یونایتد به هر ترتیبی که بود توپ را بار دیگر دور کردند.

دقیقه 71 : شوت جیمز که روی پاس خوب ویساکا به او رسیده بود با واکنش ادرسون راهی کرنر شد.

دقیقه 61: کرنر ارسالی گوندوغان را اوتامندی با فاصله کمی از بالای دروازه منچستریونایتد به بیرون زد.

دقیقه 56: ضربه فیل فودن با فدرت از پشت محوطه جریمه زده شد که با واکنش خوب ده خیا این توپ راهی کرنر شد.

دقیقه 50: پاس رو به عقب مددافع سیتی می رفت که با رد شدن توپ از زیر پای ادرسون دومین اشتباه منجر به گل این دروزاه بان در بازی را به همراه داشته باشد که این دروازه بان برزیلی زودتر از مارسیال به توپ رسید و از گل شدن توپ جلوگیری کرد.

دقیقه 48: روی کار تیمی زیبای منچستری ها شاهد گلزنی آگوئرو بودیم ولی این گل در موقعیت آفساید به صمر رسید و مایک دین داور مسابقه با کمک گرفتن از  VAR این نظر را تایید کرد.

دقیقه ٢٨: اشتباه فرناندینیو باعث شد مارسیال در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار بگیرد ولی این مهاجم فرانسوی که قصد داشت با ضربه ای کات دار دروازه ادرسون را باز کند، بی دقت به توپ ضربه زد و شوت او به آرامی در اختیار گلر برزیلی منچسترسیتی قرار گرفت.

دقیقه ٢١: ضربه مارسیال از داخل محوطه جریمه با دخالت به موقع اوتامندی به جایی نرسید

دقیقه ١۶: پاس برونو فرناندز برای جیمز در موقعیتی خوب به این بازیکن جوان رسید ولی ضربه پای راست او که از محوطه جریمه زده شد، دقت نداشت و در اختیار گلر قرار گرفت.

دقیقه ١٠: حمله سریع منچسترسیتی با پاس فودن به استرلینگ رسید ولی ضربه ضربه خوب مهاجم سیتی را ده خیا راهی کرنر کرد.

منچسترسیتی: ادرسون، کانسلو، اوتامندی، فرناندینیو، زینچنکو(77 بنجامین مندی )، رودریگو، گوندوگان، فودن، فرناندز ( 60 ماهرز)، استرلینگ، آگوئرو ( 60 ژسوس)

منچستریونایتد: دخیا، لیندلوف، مگوایر، شاو، وان بیساکا، ماتیچ، فرد، برونو فرناندس(87 ایگالو) ، ویلیامز(78 اریک بیلی )، جیمز، مارسیال(78 مک تومینای )

در حاشیه:

* در صورتی که سولشر در این بازی به پیروزی دست یابد، سه مرتبه موفق به شکست گواردیولا شده است که آماری ویژه برای این مربی به شمار خواهد رفت.

* بعد از 10 سال یونایتد در حال شکست منچسترسیتی در دو بازی رفت و برگشت است.

* بارش باران در 10 دقیقه پایانی بازی در ورزشگاه اولدترافورد شدت زیادی گرفته است.

* گوآردیولا تاکنون در اولدترافورد در لیگ برتر مغلوب نشده است ولی به نظر می رسد سولشر در حال شکستن این رکورد است.

* منچسترسیتی در نیمه نخست دیدار با منچستریونایتد، تنها 1 شوت به سمت دروازه حریفش داشت، که این کمترین تعداد موقعیت سازی سیتیزن ها در نیمه نخست یک بازی لیگ جزیره از اکتبر سال 2018 برابر لیورپول است

* دو تعویض هجومی گوآردیولا سبب شده تا این تیم تسط بیشتری در بازی به خصوص در 15 دقیقه انتهایی بازی داشته باشد.

* به نظر می رسد سرخیو آگوئرو با مصدومیت مجبور به ترک زمین شده و در بیرون از زمین پزشکان در حال بررسی شرایط او هستند.

* گواردیولا برای تغییر روند بازی دو تغییر هجومی همزمان در ترکیب تیمش ایجاد کرد.

* گری نویل کارشناس اسکای اسپورت معتقد است که گل منچستریونایتد روی اشتباه آندرسون گلر سیتی ثبت شده است.

*برونو فرناندز بار دیگر برای منچستر یونایتد درخشید. او پاس گل اول بازی را به شکلی زیبا برای مارسیال فراهم کرد تا در پنج بازی اخیر روی پنج گل قرمزها تاثیرگذار باشد.

* پس از فصل ٢٠٠٧-٢٠٠۶ که رونالدو در هر دو بازی رفت و برگشت به سیتی گل زده بود، مارسیال موفق به این تکرار این موفقیت شد.

*گرت ساوتگیت مربی تیم ملی انگلستان در کنار مدیر اجرایی باشگاه منچسترسیتی.

* مربیان دو تیم بدون توجه به شیوع ویروس کرونا در حال دست دادن با یکدیگر.

*سولشر با پیروزی در این دیدار می تواند در کنار فرگوسن قرار بگیرد که توانسته هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت، حریف همشهری را شکست دهد.

*گواردیولا در سه بازی اخیر خود با پیروزی اولدترافورد را ترک کرده است.

*سیتی با پنج پیروزی در بازی های اخیر به دربی رسیده است.

* در دقایق ابتدایی بازی این تیم منچسترسیتی است که نمایش بهتری برابر قرمژهای منچستری ارائه داده است.

*سولشر و گواردیولا تا کنون ۵ مرتبه در کسوت مربی روبروی هم قرار گرفته اند.

/ورزش سه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید