معاون مرکز کنترل و حفاظت از بیماری کره جنوبی اعلام کرد تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در این کشور  به 6767 نفر رسید.

به گزارش سلام نو، تعداد افردا مبتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی تا امروز (شنبه) به 6767 مورد افزایش یافت. بیش از 60 درصد مبتلایان به ویروس کرونا به نحوی به کلیسایی مربوط می شوند که عامل شیوع اولیه کرونا در کره جنوبی بوده است.

معاون مرکز کنترل و حفاظت از بیماری کره جنوبی در اظهارات امروز خود همچنین از افزایش تعداد تلفات ناشی از ویروس کرونا از 44 نفر به 46 نفر خبر داد.

تعداد افراد مبتلا به این بیماری واگیردار در کره جنوبی از اواسط فوریه که تنها ازمایش یک زن 61 ساله مثبت اعلام شده بود به شدت افزایش یافت.

مقامات کره جنوبی امروز همچنین از ابتلای یک گروه کوچک در شهر دائگو خبر دادند که در یک آپارتمان زندگی میکردند و از اعضای کلیسای مشهور بودند.

شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی 4812 نفر رسید/ اعلام جنگ سئول علیه کرونا

تعداد مبتلایان به کرونا در کره‌جنوبی به بیش از 4200 نفر رسید

درهرصورت تلاشهای جهانی برای مبارزه با این ویروس ادامه دارد. رهبر کره شمالی نیز با ارسال نامه ای به رئیس جمهوری کره جنوبی از تلاشهای این کشور برای مقابله با این ویروس قدردانی کرد.

رهبر کره شمالی در این نامه از تلاش های کره جنوبی برای مقابله با ویروس کرونا استقبال کرده و برای مردم کره جنوبی آرزوی سلامتی کرده است. رهبر کره شمالی گفته است که به طور کامل از مقابله سئول با ویروس کرونا حمایت می کند و دوستی و اعتماد کامل خود را نسبت به رئیس جمهور کره جنوبی نشان داده است.

به نظر می رسد موضوع کرونا تا اندازه ای باعث نزدیکی دو همسایه ای شود که باوجود تلاشهای بسیار برای حل بحران هسته ای و گفتگوهای متعدد به نتیجه مشخصی دست نیافته بودند.

این درحالی است که ژاپن از روز شنبه مانع ورود گردشگران و مسافران کره ای به خاک این کشور می شود و دستور داده است تا مسافران و گردشگران کره ای 2 هفته در قرنطینه نگهداری شوند.

وزارت خارجه کره جنوبی سفیر ژاپن در سئول را فراخوانده تا درباره این تصمیم توکیو توضیح دهد. کره جنوبی پیش از این نیز سفرای ویتنام و سنگاپور را به خاطر اتخاذ تصمیمات مشابه فراخوانده است.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده است: این کاملا مایه تاسف است که ژاپن چنین تصمیم غیرمنطقی و افراطی را بدون مشورت و رایزنی با ما اتخاذ کرده است. ما خواستار بازنگری فوری ژاپن در این تصمیم هستیم.

نخست وزیر کره جنوبی نیز تهدید کرده است که سئول تدابیر و اقدامات متقابلی را علیه ژاپن اتخاذ خواهد کرد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید