صدراعظم آلمان از دیدار قریب الوقوعش با رئیس جمهور ترکیه با موضوعیت تحولات سوریه و بحران پناهجویان خبر داد.

به گزارش سلام نو، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان قصد دارد در «اسرع وقت» موضوع بحران پناهجویان و تحولات ادلب سوریه را با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه مطرح کند.

«اشتفن زایبرت» سخنگوی مرکل با اعلام این خبر گفت این موضوع محور اصلی تماس تلفنی اخیر صدراعظم آلمان با نخست وزیر بلغارستان «بویکو بوریسوف» بوده است. این دو در این گفت وگو تشدید وضعیت کنونی در خارج از مرزهای ترکیه به دلیل هجوم پناهجویان به سوی اروپا را مورد بررسی قرار داده اند.

به گفته زایبرت، مرکل و بوریسوف توافق داشته اند که در این شرایط گفت وگوهای سریع سیاسی با ترکیه ضروری است.

ترکیه در چند روز گذشته برخلاف توافق های قبلی با اتحادیه اروپا، به پناهجویان اجازه عزیمت به مرزهای اتحادیه اروپا را داده است.

براساس آمارهای اتحادیه اروپا، در حال حاضر ترکیه چهار میلیون پناهنده دارد و هزاران نفر از آنها در مرزهای یونان و بلغارستان منتظر ورود به کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

شامگاه شنبه دهم اسفند رسانه های منطقه از باز شدن مرز ترکیه با اروپا بر روی آوارگان سوری و عبور ۳۷ هزار سوری و غیرسوری از مرز این کشور و ورود آنها به یونان خبر دادند.

بنابر این گزارش ها پلیس مرزی یونان در همان زمان برای جلوگیری از ورود آوارگان سوری به این کشور از گاز اشک آور، نارنجک‌های شوک دهنده و با خشونت در مرز استفاده کرد و دولت یونان هم اعلام کرد که مصمم به جلوگیری از ورود آوارگان از طریق مرز ترکیه به خاک این کشور است.

مجارستان نیز اعلام کرده که به دلیل نگرانی از عواقب تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه از جمله سرازیر شدن موج جدید آوارگان سوری به سمت اروپا، محافظت از مرزهای جنوبی‌ خود را تقویت می‌کند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید