به گفته عبدالله نجفی رییس بسیج رسانه بوشهر : وظیفه اصحاب رسانه به خصوص رسانه های هم استانی با توجه به اعتماد مردم و ارتباط نزدیک و دو سویه با مخاطبان بسیار سنگین تر است. بی شک تلاش عزیزان همکار به ویژه در حوزه آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بسیار موثر و تعیین کننده خواهد بود.

به گزارش سلام نو، رئیس بسیج رسانه بوشهر گفت: فراموش نکنیم که باید به ویروس کرونا به عنوان یک تهدید حقیقی و دیگری تهدید در حوزه عملیات روانی دشمن نگاه کرد، موضوعی که باید حساسیت ما را در انتشار اخبار مرتبط با این اتفاق مهم صد چندان کند.

عبدالله نجفی با اشاره به لزوم هوشیاری رسانه ها و فعالان این حوزه عنوان کرد: همان طور که مطلع هستید مطابق پیش بینی ها، کشور ما نیز درگیر مقابله با ویروس کرونا شده است. اتفاقی که همه اقشار وظیفه دارند در کنار هم جهت ریشه کن شدن و کاهش اثرات منفی آن نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: وظیفه اصحاب رسانه به خصوص رسانه های هم استانی با توجه به اعتماد مردم و ارتباط نزدیک و دو سویه با مخاطبان بسیار سنگین تر است. بی شک تلاش عزیزان همکار به ویژه در حوزه آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بسیار موثر و تعیین کننده خواهد بود.

رئیس بسیج رسانه بوشهر اظهار کرد: ضمن تشکر از تلاش های چند روز اخیر اصحاب رسانه در سراسر استان، تقاضا دارم با رعایت اصول حرفه ای و درج اخبار از مراجع دارای صلاحیت از بروز هر گونه شایعه ای که موجب التهاب بیشتر جامعه شود جلوگیری نمایید.

نجفی تاکید کرد: فراموش نکنیم که باید به ویروس کرونا به عنوان یک تهدید حقیقی و دیگری تهدید در حوزه عملیات روانی دشمن نگاه کرد، موضوعی که باید حساسیت ما را در انتشار اخبار مرتبط با این اتفاق مهم را صد چندان نماید.

این فعال رسانه ای مواردی را جهت توجه همکاران عرصه رسانه مطرح کرد که در زیر آمده است.

*آموزش همگانی و ارتقاء سطح آگاهی مردم و پرسنل مجموعه خود نسبت به راهکارهای پیشگیری و کاهش انتشار ویروس کرونا

*فرهنگ سازی و آگاه سازی عموم مردم و حتی مجموعه فعال در بدنه رسانه نسبت به پرهیز از رفتارها و مراودات پیشین همچون دست دادن و روبوسی و همچنین رعایت نکات بهداشتی در خصوص عطسه و سرفه و...

*ارتباط مستمر با مشاوران روانشناسی به منظور کاهش آشفتگی‌ها و استرس‌های مرتبط با بحران

*ایجاد لینک یا صفحه جداگانه در امکانات رسانه‌ای تحت اختیار خود به منظور ارائه راهکارهای بهداشتی و پوشش سریع اخبار مرتبط

*تولید محتوای آموزشی جهت ارتقا سطح آگهی مردم به منظور انتشار در رسانه‌ ی متبوع و ارائه به همکاران رسانه ای جهت بازنشر

*اطلاع یابی و اطلاع رسانی شفاف، جامع و به موقع در خصوص رویدادهای مرتبط با بحران

*مدیریت و کنترل شایعات و دیگر اخبار جعلی و ارائه پاسخگویی به این شایعات در سریعترین زمان ممکن به منظور حفظ آرامش افکار عمومی

*تهیه فیلم و عکس‌های مرتبط با بحران به ویژه ارائه گزارش شفاف از بیمارستان های محل ارائه خدمات به بیماران کرونا با هدف کاهش شایعات مخرب رسانه های بیگانه

*عادی سازی و کمک به تامین آرامش روانی مردم همراه با رعایت نکات بهداشتی

*اشاره به ظرفیت های بزرگ پزشکی کشور در حوزه سلامت و تولید محصولات بهداشتی

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید