مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد ۲ مورد مثبت کرونا ویروس در کردستان ثبت شد.

به گزارش سلام نو، دومین مورد ابتلا به کرونا در کردستان از سوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تایید شد.

آرزو فلاحی اظهار کرد: تاکنون ۲ مورد مثبت کرونا ویروس در کردستان گزارش شده است لذا از مردم انقلابی و فرهنگی استان کردستان تقاضا می‌شود جهت پیشگیری از گسترش بیماری کرونا و انتقال این ویرو از شرکت در هر گونه تجمعات شامل مراسم عروسی، عزاداری نمازهای جمعه و جماعات خودداری کنند.

وی با اشاره به واگیری بالا و سریع کروناویروس افزود: این امر به منزله آن نیست که فقط تعداد خاصی مبتلا می‌شوند بلکه نشان‌دهنده روند صعودی این بیماری بوده و ممکن است افراد دیگری هم مبتلا شوند و در معرض خطر قرار گیرند لذا رعایت اصول بهداشتی ضروری است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: با توجه به شیوع بالای این ویروس، مردم استان باید از هرگونه تجمعات خودداری کنند.

فلاحی از آمادگی تجهیزاتی، پرسنلی، دارویی و آزمایشگاهی برای ارائه به بیماران احتمالی کرونایی در بیمارستان توحید سنندج خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: قریب به 600 نفر از پزشکان و سایر کادر بهداشتی درمانی بیمارستان با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی، آماده ارائه خدمات به بیماران احتمالی کرونایی هستند.

وی خطاب به شهروندان تصریح کرد: در زمینه پیشگیری و درمان این بیماری هیچگونه نگرانی نداشته و با نهایت جدیت، بهداشت فردی و نکات پیشگیرانه را رعایت کنند.

بیمارستان توحید سنندج به عنوان معین کرونایروس تعیین و بیماران مشکوک طبق نظر و با هماهنگی فوکال پوینت کروناویروس استان از طرف سایر مراکز درمانی سنندج به این مرکز اعزام و در صورت نیاز بستری و قرنطینه می‌شوند.

/رکنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید