سکته مغزی، زندگی بیش از 5 میلیون نفر را هر ساله در سراسر جهان می گیرد. درکشورهای توسعه یافته، سکته های مغزی علت اصلی ناتوانی دائمی در افراد مسن است. اما در دهه های اخیر، سکته مغزی در بین افراد جوان نیز بسیار دیده شده است.

اکنون زمان اجرای چند تغییر در سبک زندگی است. روش های مختلفی وجود دارند که می توانید خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهید. یکی از ساده ترین روش ها برنامه غذایی است. در اینجا، به 6 مورد از غذاهایی که در جلوگیری از حمله مغزی موثر هستند، اشاره شده است.

1. آووکادو

علت اصلی سکته مغزی فشار خون بالا است، بنابراین برای کاهش خطر سکته مغزی در آینده، ایده خوبی است که از عادت ها و غذاهای محرک استرس دوری کنید. پرهیز از فست فودها می تواند برای سلامتی شما مفید باشد، زیرا سرشار از سدیم هستند. آووکادو منبع عالی پتاسیم است که نه تنها عضلات را شل می کند بلکه فشار خون و میزان سدیم را نیز تنظیم می کند.

2. سیب زمینی

یکی دیگر از منابع غنی پتاسیم سیب زمینی است. یک سیب زمینی با پوست می تواند یک پنجم از دوز مورد نیاز روزانه پتاسیم را برای بدن تأمین کند. با این حال، این بهانه ای برای استفاده بیش از حد سیب زمینی سرخ کرده یا سیب زمینی پوره شده نیست. یک وعده کم نمک از سیب زمینی پخته شده، سالم ترین راه برای کسب خواص آن  در رژیم غذایی خواهد بود.

3. اسفناج

سعی کنید ازاسفناج تازه که سدیم کمتری دارد، استفاده کنید. اسفناج غنی از فیبر و کاروتنوئیدها است، دو ماده مغذی که برای سلامتی قلبی و عروقی بسیار مفید هستند. روزانه تعدادی برگ اسفناج را به اسموتی خود اضافه کنید.

4. شکلات تیره

شکلات تیره، بدون شیرینی با حداقل 70٪ کاکائو برای سلامتی مفید است. شکلات تیره مانند اسفناج، حاوی کاروتنوئیدهایی است که سلامت قلب را بهبود می بخشد، همچنین خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

5. گریپ فروت

گریپ فروت، به ویژه انواع صورتی آن، پر از مواد مغذی تقویت کننده قلب است که از سکته مغزی و سایر بیماری های  قلبی جلوگیری می کند. تنها مشکلی که بعضی از افراد با گریپ فروت دارند، طعم ترش آن است. یک گریپ فروت را به مدت 5 دقیقه در دمای 200 درجه فارنهایت خرد کنید تا نرم شود، ترشی آن کمتر خواهد شد.

6. گواوا

این میوه های شیرین و پر حجم، حاوی 20٪ لیکوپن هستند. لیکوپن، یک آنتی اکسیدان است که باعث کاهش سرطان شده و سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد. علاوه بر این، ویتامین C تقریبا 20٪ ازاین میوه را تشکیل می دهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید