طبق برنامه ریزی های صورت گرفته سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در تاریخ 28 فروردین 1399 الی 5 اردیبهشت 1399 در تهران به دبیری محمد مهدی عسگرپور برگزار خواهد شد، اما شیوع ویروس کرونا برگزاری این جشنواره را در تاریخ مشخص به اما و اگر کشانده است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : طبق برنامه ریزی قبلی و به نقل قول از ستاد جشنواره، سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد مهدی عسگرپور از تاریخ 28 فروردین 1399 الی 5 اردیبهشت 1399 در تهران برگزار خواهد شد، اما این در حالی است که تقریبا 50 روز به شروع این جشنواره باقی است و هنوز اسامی حاضرین و داورین جشنواره اعلام نشده است.

جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور است که از سال 1361 هر ساله در میانه های بهمن در تهران برگزار می شود، این جشنواره که امسال سی و هشتمین دوره خود را سپری می کند، چند سالی است که بخش داخلی و خارجی آن از هم جدا شده است و بخش داخلی با عنوان «جشنواره ملی فیلم فجر» و بخش خارجی آن با عنوان «جشنواره جهانی فیلم فجر» برگزار می شود.

«جشنواره جهانی فیلم فجر» که در سال 1393 از بخش داخلی جدا شد و تاریخ برگزاری آن به دلیل حضور مهمانان خارجی که پیش از این به دلیل تداخل با برنامه های اسکار و جشنواره های خارجی معتبر دیگر و حتی جشن های کریسمس احتمال دعوت از مهمانان خارجی کمتر بود، تاریخ برگزاری آن به اردیبهشت ماه موکول شد.

دبیری «جشنواره جهانی فیلم فجر» که از سال اول جدایی و دوره سی و سوم بر عهده رضا میرکریمی بود، امسال بر عکس 5 دوره سی وسوم، سی و چهارم، سی و پنجم، سی و ششم و سی و سی و هفتم بر عهده محمد مهدی عسگر پور است.

رضا میر کریمی که در دوره های گذشته همیشه از کمبود بودجه و افزایش قیمت دلار و ناتوانی دعوت از حضور چهره های شاخص و نبود ارز دولتی گله مند بود، امسال محمد مهدی عسگر پور علاوه بر تمامی مشکلات گذشته باید با مشکل وجود ویروس کرونا در کشور نیز دست و پنجه نرم کند.

با توجه به وضعیت کشور و بسته شدن مرض ها و تعطیلی خیلی از مراکز به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری جشنواره در تاریخ مشخص از لحاظ آماری بعید است، زیرا با توجه به شرایط موجود در کشور، کمتر کسی حاضر می شود به عنوان مهمان و داور در این دوره از جشنواره فیلم شرکت کند.

طبق شرایط مندرج در فراخوان این دوره از جشنواره شروع ثبت‌نام فیلم‌های متقاضی شرکت در این رویداد سینمایی در سایت جشنواره ۱۶ نوامبر ۲۰۱۹ ( ۲۵ آبان‌ماه ۹۸)  بود و قرار بر این بود که اول اسفندماه ۹۸ مهلت ثبت‌نام در سایت به پایان برسد، اما گویا این زمان تا پاسان اسفند نیز تمدید شده است.

این رقابت سینمایی در بخش‌های اصلی و جانبی برگزار می‌شود که بخش‌های رقابتی آن سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) و جلوه‌گاه شرق (سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی)را شامل می‌شود . تاریخ تکمیل تولید فیلم‌ها برای بخش‌های رقابتی باید سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ باشد و باید منتظر ماند و دید آیا محمد مهدی عسگرپور می تواند از این آزمون سخت سر بلند بیرون بیاید یا خیر.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید