علی زرنگار، نویسنده سینما و تلویزیون که در آثاری همچون فیلم سینمایی «بدون تاریخ بدون امضاء»، فیلم سینمایی «چهارشنبه 19 اردیبهشت» و فیلم سینمایی «مغز استخوان» فعالیت داشته است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: علی زرنگار فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون، که با فیلم «مغز استخوان» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد پس از اکران این فیلم در سینمای رسانه‌ها (پردیس سینما گالری ملت) در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو در خصوص نگارش این فیلم اظهار کرد: همیشه به عنوان عضوی از خانواده بزرگ سینما، روایت اتفاقات اجتماعی دغدغه‌ام است، این که همیشه در روایت داستان‌هایم، یک درام هم با اصل موضوع آمیخته می‌شود دلیل اصلی‌اش مخاطبان و ذائقه آن‌هاست.

وی در همین راستا ادامه داد : درام می‌تواند کمی از تلخی موضوع اصلی کم و 120 دقیقه مخاطب را با فیلم همراه کند، بارها شده مخاطب بعد از بیرون آمدن از سالن سینما به دنبال سرنوشت کاراکتر فیلم بوده و این یعنی مسیر فیلم به درستی طی شده است.

نویسنده فیلم سینمایی «بدون تاریخ بدون امضاء» در خصوص موفقیت سریال های شبکه نمایش خانگی اظهار کرد : چند سالی است که سینمای ایران  به سمت و سوی تجاری سازی رفته است و فیلم‌ها رفته رفته شکیل شده‌اند، تاجایی که سریال‌هایی که درنمایش خانگی ساخته می‌شوند این موضوع را به نهایت رسانده‌اند.

وی در ادامه افزود : در وهله اول شاید این اتفاق را یک جریان خوب در سینما بدانیم، اما یادمان نرود با این کار کمیت را فدای کیفیت کرده‌ایم.

نویسنده فیلم سینمایی «چهارشنبه 19 اردیبهشت» پیرامون ایده فیلم که چقدر از واقعیت نشات گرفته، گفت: این قصه واقعی نیست و من به صورت مخفی و به عنوان یک زنی که در این شرایط قرار دارد نامه‌ای به قوه قضاییه نوشتم اما پاسخی نگرفتم.

وی در ادامه پیرامون سانسور بخش‌هایی از فیلم «مغز استخوان» اذعان کرد : من متاسفم که عواملی از بیرون می‌آیند و اثر را تکه پاره می‌کنند، پایان فیلم اسیر ممیزی شده است و ناگزیر بودیم پایان اثر را تغییر دهیم.

علی زرنگار در پایان در خصوص وضعیت سینما خاطر نشان کرد : در فضای جدید سینما، قشر متوسط جامعه از یادمان رفته است؛ فیلم‌هایمان یا فقر شدید را به رخ  می‌کشند و یا نظام سرمایه داری را الگوسازی می‌کنند.

وی در همین راستا ادامه داد:‌ فیلم‌ها از مضمون سینما خارج شده اند و ظاهرا قرار است از شعبه دو سینمای هند رونمایی کنیم؛ فیلم‌هایی که با کمترین دغدغه اجتماعی و صرفا جهت سرگرمی ساخته شدند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید