من می‌ترسم چهارمین فیلم بهنام بهزادی پس از فیلم‌های «وارونگی»، «قاعده تصادف» و «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» است که حال و هوایی متفاوت با ساخته‌های پیشین بهزادی دارد.

طراح گریم : مهرداد میرکیانی

طراح صحنه و لباس : آیدین ظریف

مدیر صدابرداری : مهدی صالح کرمانی

دستیار اول کارگردان : چاووش هنرآموز

برنامه‌ریزان : مجیدرضا فاضلی، فاطمه زیوری

دستیار دوم کارگردان : سینا بیگی

دستیار سوم کارگردان : میلاد ربیعی

منشی‌صحنه : مریم شقاقی

تدوین : حمیدرضا لوافی

مدیرصدابرداری : مهدی صالح کرمانی

طراح گرافیک : مجید کاشانی

عکاس : آناهید داوری

تصویربردار پشت صحنه : مهدی شهسوار

مدیرتولید : حسین بشگرد

مدیر تدارکات : سجاد نوری

دستیار تهیه: احمدرضا بهزادی

جانشین تهیه : شاهین سخایی

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | مرتضی کوه مسکن : فیلم «من می ترسم» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی بهنام بهزادی، سومین فیلمی بود که  در روز هشتم سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر برای اهالی رسانه و هنرمندان در پردیس سینما گالری ملت بر روی پرده رفت.

بهنام بهزادی کارگردان فیلم های موفقی چون تنها ٢بار زندگی می کنیم، قاعده تصادف و وارونگی در جدیدترین فیلمش به سراغ من می ترسم رفته است، آخرین حضور بهزادی در جشنواره فیلم فجر به چهار سال پیش با فیلم وارونگی باز می گردد و او با من می ترسم به سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر بازگشته است.

فیلم های قبلی بهزادی در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی جوایز متعددی را کسب کرده اند و نکته ی جالب درباره ی این کارگردان نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی تمام آثارش می باشد که کمک شایانی به موفقیت های او به خصوص در زمینه ی بین المللی کرده است.

بیشتر بخوانید :

بررسی فیلم «من می ترسم»/ فیلمی متفاوت نسبت به آثار قبلی کارگردان

بهزادی اما این بار با داستان و روایتی متفاوت از فیلم های قبلی اش من می ترسم را ساخته است و از بازیگران چهره ای همچون الناز شاکردوست، امیر جعفری و پوریا رحیمی سام در این فیلم استفاده کرده است، گرچه ریتم من می ترسم همانند فیلم های قبلی بهزادی کند است و قصه اش را با آرامش و طمانینه خاصی روایت می کند.

داستان فیلم درباره ی زندگی شخصیتی به نام بهمن با بازی پوریا رحیمی سام است که از طرفی با تهدیدهای شخصی به نام مهندس با بازی امیر جعفری در زندگی مواجه شده است و از طرف دیگر معشوقه اش با بازی الناز شاکردوست قصد مهاجرت از ایران را دارد که به شدت ذهن او را درگیر کرده است.

رحیمی سام نخستین تجربه ی نقش اول سینمایی اش را در این فیلم می گذراند و به نظر حضور موفقی در این مقام را ندارد و نیاز بیشتری به زمان دارد تا بتواند از عهده ی نقش اول یک فیلم برآید، او پیشتر در فیلم های احتمال باران اسیدی و قصیده گاو سفید به عنوان بازیگر نقش مکمل حضور داشته و به خوبی از پس نقش هایش برآمده است.

الناز شاکردوست نیز پس از کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم شبی که ماه کامل شد، با وسواس بیشتری حضور در فیلم های پیشنهادی را می پذیرد و من می ترسم، تنها فیلم این بازیگر در جشنواره فیلم فجر امسال است.گرچه شاکردوست حضور موفقی در فیلم ندارد و بازی خاصی در من می ترسم را ارائه نداده است.

امیر جعفری نیز که با نقش های خاص و متفاوتی در سینما ظاهر می شود، مثل همیشه شخصیت یک انسان قوی و قلدر را در من می ترسم دارد که قرار است در تقابل با بهمن قرار گیرد و از اواسط فیلم جای آن ها با یکدیگر تغییر می کند، یعنی بهمن که شخصیتی ضعیف و ترسو دارد، جای شخصیت مهندس که قوی و جسور است را می گیرد.

البته بهمن ظرفیت چنین مساله ای را در داستان فیلم ندارد و این مساله به خوبی در چگونگی بازی پوریا رحیمی سام نیز دیده می شود.

پلان های هوایی از یک میدان و نماهای متوالی که بهزادی علاقه ی زیادی به این سبک فیلمبرداری در فیلم هایش دارد، در من می ترسم هم به تکرار دیده می شود و از نقاط اصلی قوت فیلم محسوب می شود، هرچقدر بازی دو بازیگر اصلی فیلم ضعیف و غیر قابل قبول است، روایت خطی داستان و قاب های هنرمندانه ی بهزادی در فیلم دلنشین است و به خوبی توانسته است ضعف های موجود در من می ترسم را بپوشاند.

نقطه ی عطف و اصلی فیلم من می ترسم در واقع روایت حال و روز آدم های این دوره و زمانه است. جاییکه قدرت جای ترس را می گیرد و ترس جایش را به قدرت می دهد، درست مثل شخصیت های اصلی داستان من می ترسم و در واقع برنده اصلی کسی است که کوله بارش را بسته است و عزم سفر کرده است. درست مثل شخصیت الناز شاکردوست در من می ترسم که در نهایت او برنده ی اصلی داستان می شود.

به هرحال، من می ترسم همانند سایر آثار بهزادی فیلمی مخاطب خاص پسند و قابل تامل است که باید حال و حوصله ی تماشای فیلم های آرام را داشته باشید تا بتوانید به تماشای من می ترسم بنشبنید، فیلم هایی که در سینمای امروز کم کم مخاطبانش را از دست می دهند و باید دید در آینده چه اتفاقی برای آن ها روی خواهد داد.

فهرست عوامل فیلم «من می ترسم»

نویسنده، تهیه کننده و کارگردان : بهنام بهزادی

بازیگران: الناز شاکردوست، پوریا رحیمی سام، امیر جعفری، ستاره پسیانی، مهران احمدی، سایر بازیگران: وحید پراشخو، روح الله حقگوی‌لسان، بهزاد خلج، محمد نریمانی، میترا رفیع، محبوبه یزدانی، نوا توتونچی، علی هاشمی، حمید میرباقری، سروش مالمیر، حسین داداش پور، محمدرضا خلج زاده، حسام نورانی، شیرین آباد، پریسا خواجه‌دهی، داوود ونداده، صدرا یگانه، تهمینه مقدم، صفرعلی کوهی، فرانک فروزانفر، کیوان رضایی، مهدیس بهزادی، کیومرث حدادی. محمدباقر رحمانی.

مدیر فیلمبرداری : امین جعفری

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید