دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا قصد دارد به منظور صحه گذاشتن بر نقش کشورش در سیاست کشورهای ساحل آفریقا سفری ۱۰ روزه به سنگال، مالی، بورکینا فاسو و موریتانی داشته باشد.

به گزارش سلام نو، سفارت آمریکا در نواکشوت، پایتخت موریتانی اعلام کرد که معاون وزیر امور خارجه آمریکا  ۴ فوریه (۱۵ بهمن) ابتدا راهی سنگال شد و قرار است تا ۱۳ فوریه (۲۴  بهمن) بعد از دو کشور مالی و بورکینافاسو به موریتانی برود تا ماموریت آفریقایی خود را با عنوان  توسعه صلح و امنیت با مشارکت کشورهای منطقه تکمیل کرده و در عین حال بر افزایش تعامل میان جامعه توسعه اقتصادی غرب آفریقا (اکوواس) و پنج کشور ساحل (جی ۵) تاکید ورزد.

براساس این گزارش، هیل در سنگال در دیدار با مقامات ارشد آن کشور در باره فرصت های توسعه تجارت و سرمایه گذاری رایزنی کرد و مراتب تقدیر واشنگتن از داکار را برای مشارکت سنگال در پاسخگویی به چالش های امنیتی کشورهای ساحل ابراز داشت.

وی در مالی بعد از پیوستن به "فیلیپ ارِرا" از مدیران سیاسی وزارت خارجه فرانسه با "ابراهیم ابوبکر کیتا" رئیس جمهوری این کشور دیدار و با او در باره تلاش ها برای تسریع در اجرای توافقنامه الجزیره برای صلح و آشتی، تهیه تمهیدات برای برگزاری انتخابات آتی مجلس ملی این کشور، و نیز تلاش ها برای رسیدگی به وضعیت امنیتی و توسعه حمایت های شهروندی در منطقه از جمله در شمال و مرکز مالی به رایزنی پرداخت.

معاون وزیر خارجه آمریکا که اکنون در بورکینا فاسو به سر می برد طبق برنامه با مقامات ارشد این کشور ملاقات کرده و با آنها درباره اهمیت هماهنگی های منطقه ای و نیز احترام به حقوق بشر برای مبارزه علیه ترورویسم و نیز حمایت های آمریکا از فرایند دمکراتیک و نیز نهادسازی های لازم در این کشور گفت وگو کرد تا این روند بتواند به برگزاری بهتر انتخابات ریاست جمهوری بورکینا فاسو بیانجامد.

هیل فردا در آخرین ایستگاه آفریقایی خود عازم نواکشوت پایتخت موریتانی است تا در دیدار با مقامات ارشد آن کشور در باره حمایت آمریکا از امنیت و حاکمیت توسعه یافته در این کشور عربی و اسلامی شمال غرب آفریقا و نیز تلاش های دولت آن برای  مبارزه با قاچاق انسان و رعایت موازین حقوق بشر مذاکره کند.

براساس این گزارش، این اولین سفر آفریقایی دیوید هیل نیست، چرا که او سال گذشته نیز سفر کوتاهی به کشور نیجر در غرب آفریقا داشت و با مقامات آن کشور در باره موضوعات مشابه رایزنی کرده بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید