سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: پیمان قاسمخانی فیلمنامهنویس، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون که با کارگردانی فیلم «خوب، بد، جلف 2: ارتش سری» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد پس از اکران فیلم «خوب، بد، جلف 2: ارتش سری» در روز چهارشنبه 16 بهمن در سینمای رسانهها (پردیس سینما گالری ملت) در گفتوگو با خبرنگار سلام نو در خصوص احتمال دریافت سیمرغ در جشنواره توسط این فیلم اظهار کرد: این فیلم دارای تولید بسیار سختی بود با اینکه خوشحال هستم که در جشنواره حضور یافتیم اما در جشنوارههای ایرانی متأسفانه جایی برای فیلمهای کمدی نیست و بنابراین توقعی برای دریافت جایزه ندارم و همانطور که گفتم جشنواره برای ما به عنوان ویترین عمل میکند.
وی در خصوص احتمال ساخت قسمتهای دیگر «خوب، بد، جلف» اظهار کرد: پیشازاین در نشست رسانهای ذکر کردم که «خوب، بد، جلف 3» در اردیبهشتماه کلید میخورد و ادامه قسمت دوم این فیلم خواهد بود و جعبه کیک زردی که در قسمت دوم به آن پرداخته شد، مانند استخوان کارتون پلنگ صورتی که بین همه دستبهدست میشد بین همه میچرخد و برای کاراکترها اتفاقات بامزهای را رقم میزند و در کل مخاطب فضای فانتزیتری را میبیند.
وی در همین راستا ادامه داد: در خصوص ادامه این روند باید بگویم شاید اگر موضوع خوبی به ذهنم برسد و بدانم که قصه خوبی برای روایت دارم، آن را بسازم و اینکه «خوب، بد، جلف» ادامه یافت نیت تجاری نبود و چون قصه خوبی به ذهنم رسید ادامه دادم اما زمانی که نوشتن آن را شروع کردم اتفاقات خیلی جلوتر از نوشتههای من بود در آن زمان هنوز ترامپ در برجام بود و هرچقدر نوشتهام را به روز میکردم باز اتفاقات جدیدتر میافتاد و الآن هم که فیلم اکران شد باز عقبتر از اتفاقات روز است و نمیدانم وقتی شروع به نوشتن «خوب، بد، جلف 3» کنیم چه اتفاقاتی افتاده است که میتوانم به آنها بپردازم و دنیا آنقدر این روزها غیرقابلپیشبینی شده است که نمیدانیم حتی ساعتی دیگر چه اتفاقی میافتد.
قاسمخانی در خصوص تفاوتهای «خوب، بد، جلف» و «خوب، بد، جلف 2: ارتش سری» اذعان کرد: در و هله اول جنسهای کمدی متفاوتی داشتند و در وهله دوم میتوانم بگویم از لحاظ داستانی، در قسمت دوم شاهد داستان پررنگ ترو بهتری بودیم.
نویسنده «پژمان» در خصوص همکاری با پژمان جمشیدی و سام درخشانی بیان کرد: من این را قبلاً نیز گفتهام زمانی که صحبت از این دو نفر است باید بدانید که ساختن فیلم با آنها کار آسانی است و تنها کافیست دوربین را بگذاریم و فیلمنامه را به آنها بدهیم و مطمئن باشیم که فیلم پرفروش خواهد شد و هردو، نه آنقدر که خط داستان را رها کنند اما بداهه گویی نیز دارند که در این مورد پژمان بداههپرداز تر است.
وی در خصوص انتخاب ریحانه پارسا برای بازی در فیلم کمدی اظهار کرد: من سریال «پدر» را که ریحانه پارسا در آن بازی میکند ندیده بودم و فقط عکس او را دیدم و راستش را بخواهم بگویم انتخاب اول ما نبود اما وقتی از روی عکس انتخاب کردم بعد از آن که او را دیدم متوجه شدم پرانرژی و پرانگیزه است و وقتی فیلمبرداری شروع شد از انتخابم مطمئن شدم و در «خوب، بد، جلف 3» با توجه به اتفاقاتی که برای کاراکتر او میافتد شاهد بازی بهتری از او خواهیم بود و آن طوری که من او را شناختم به نظرم اگر مسیر درستی را طی کند و دردسر برای خودش درست نکند و خلبازیهای معمول خودش را در نیاورد، در آینده ستاره درجه یکی در آینده خواهیم داشت.
نویسنده «شبهای برره» در رابطه با صحبتی که درمورد سیاسی نبودن خود با وجود نگارش فیلمهایی که همیشه نقد سیاسی و اجتماعی داشتند، اظهار کرد: در ایران وضعیت بهگونهای است که حتی اگر ما سیاست را دنبال نکنیم، سیاست ما را دنبال خواهد کرد چراکه ما در سیاست زندگی میکنیم و نفس میکشیم به همین دلیل است مطالبی که نوشته میشود متأثر از سیاست و وضعیت سیاسی است اما بهشخصه نگاه سیاسی ندارم و حتی اگر به فیلمهایم توجه کنید نگاهم به سیاست خیلی عوامانه است و از این به عنوان ابزار برای روایت استفاده میکنم و در کل نه به فیلمهای سیاسی و نه به سیاست علاقه خاصی ندارم.
نویسنده «هیولا» در خصوص مقایسه سختی فیلمنامهنویسی، بازیگری و کارگردانی خاطرنشان کرد: قطعاً کارگردانی از همه سختتر است و پیش از این فکر میکردم نویسندگی سختتر از بازیگری است اما در حال حاضر که در حال بازی در فیلمی هستم که از من خواستهاند اسمش فاش نشود، متوجه شدم نوشتن برایم راحتتر است.