اتابک جعفری، ، مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: آب 2 سد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است و مناطق پایین دست و رودخانه‌های دریک و شهرچای تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

جعفری همچنین یادآور شد: با رهاسازی آب از این سدها، مناطق پایین دست و رودخانه‌های دریک و شهرچای تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و از عموم مردم و ساکنان محلی خواست ضمن رعایت نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و همچنین کشاورزان منطقه در راستای حمایت از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه از برداشت‌های غیر مجاز آب در طول مسیر‌ها برای اهداف زراعی خودداری کنند.

/رکنا

رهاسازی آب از 2 سد در ارومیه مناطق پایین دست و رودخانه‌های دریک و شهرچای را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش سلام نو، مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از آغاز مرحله نخست رهاسازی آب از سد مخزنی "دریک" سلماس و استمرار رهاسازی از سد "شهرچای" به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی ۹۹-۹۸ خبر داد.

اتابک جعفری گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله نخست عملیات رهاسازی آب از سد "دریک" با حداکثر دبی مطمئن از ۱۵ بهمن ماه سال جاری به میزان ۳ میلیون متر مکعب آغاز می‌شود.

وی در خصوص عملیات رهاسازی حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد "شهرچای" نیز افزود: در حال حاضر عملیات فوق با دبی ۱۲ متر مکعب بر ثانیه و به میزان ۴۵ میلیون متر مکعب در حال اجرا بوده و مقرر شده از مورخه ۱۵ بهمن ماه این عملیات به میزان ۱۵ میلیون متر مکعب و با حداکثر دبی مطمئن استمرار یابد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید