فیلم «شب» نخستین فیلم بلند کوروش آهاری که فیلمنامه این اثر نوعی از اثار معمایی و رمز آلود در ژانر ترس است که در آمریکا ساخته شده است، وی پیش از ساخت این فیلم تهیه کننده، کارگردان و نویسندگی چند فیلم غیر ایرانی را بر عهده داشته است و در آمریکا آثار متفاوت و قابل قبولی ساخته است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | مرتضی کوه مسکن : فیلم «آن شب» به نویسندگی و کارگردانی کوروش آهاری و تهیه کنندگی محمد درمنش اولین فیلمی بود که  در روز چهارم سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر برای اهالی رسانه و هنرمندان در پردیس سینما گالری ملت بر روی پرده رفت.

اصطلاح ژانر در سینمای ایران، بسیار کمرنگ و به اصطلاح عملاً بی معنی است و اصولاً ژانر ترسناک در سینمای ایران از محبوبیتی زیادی برخوردار نیست و فیلم هایی که در این ژانر ساخته می شوند، عموماً تجربه ناموفقی محسوب می شوند.

فیلم «آن شب» شبیه به خیلی از فیلم ها است و شبیه به هیچ فیلمی هم نیست، این فیلم با اینکه در بعضی سکانس قرابت هایی با فیلم «درخشش» ساخته کوبریک فقید دارد، اما نسخه کامل یک فیلمساز ایرانی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید :

بررسی فیلم «آن شب» / فیلمی معمایی و رمز آلود در ژانر وحشت

خطر اسپویل داستان

فیلم «آن شب» داستان زوج مهاجری را روایت می‌کند که از سر ناچاری و به دلیل حوادث پیش‌بینی‌نشده، شبی را در یک هتل می‌گذرانند و طی همین اقامت، با ماجراهای عجیب‌وغریبی روبه‌رو می‌شوند که ریشه در گذشته آن‌ها دارد و ...

فیلم «شب» نخستین فیلم بلند کوروش آهاری که فیلمنامه این اثر نوعی از اثار معمایی و رمز آلود در ژانر ترس است که در آمریکا ساخته شده است، وی پیش از ساخت این فیلم تهیه کننده، کارگردان و نویسندگی چند فیلم غیر ایرانی را بر عهده داشته است و در آمریکا آثار متفاوت و قابل قبولی ساخته؛ به عنوان مثال فیلم «نسل ها» که یکی از آثار مهم این فیلمساز به حساب می‌آید با حمایت «تام هنکس» بازیگر مطرح هالیوود ساخته شده است.

کوروش آهاری با ساخت فیلم «آن شب» توانایی خودش را در دومین فیلمش در ژانر وحشت امتحان کرده است،  فیلم با اینکه در لحظاتی موجب رعب و وحشت تماشاگر می شود، اما در فیلمنامه دچار ضعف های اساسی است، در واقع همان مشکلی که اکثر فیلم های ایرانی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

شهاب حسینی که چهار سال پیش با فیلم «برادرم خسرو» در بخش نگاه نو جشنواره فجر حضور داشت امسال و در تجربه ای متفاوت با فیلم «آن شب» راهی جشنواره فیلم فجر شده است و از نکات قوت فیلم می توان به بازی خوب او و سایر بازیگران فیلم اشاره کرد.

فهرست عوامل فیلم «آن شب»

کارگردان : کوروش آهاری

نویسنده : کوروش آهاری و میلاد جرموز

تهیه کنندگان  : محمد درمنش، الکس بروتو، شریل استارولاکیس و جفری الارد

بازیگران  : شهاب حسینی، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی، لیلا گرگانیان، لی لی ویکی، جرج مگوایر، الستر لیتم، مایکل گرم، جیا مورا و ...

مجری طرح : محسن درمنش و شریل استارولاکیس

مدیر فیلم برداری : مازیار مکانی

طراح صحنه : جنیفر دهقان

طراح لباس : مریم راسخ

مدیر تولید : مایکل زمپینو

طراح گریم : بابک اسکندری

مدیر صدابرداری : ارمین کارباف

مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان : محمد مطلق

منشی صحنه : ژولیت نیکوغاسیان

عکاس: نیاز پرورش

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید