رییس کانون زبان ایران  از راه‌اندازی آزمون بین‌المللی تافل در این مجموعۀ خبر داد.

به گزارش سلام نو، دکتر مصطفی مومنی، در مراسم افتتاحیۀ برگزاری آزمون تافل توسط کانون زبان افزود: چندی پیش نیز دپارتمان زبان ایتالیایی در کانون زبان راه‌اندازی شد و به زودی آزمون چلی (CELI) هم به جمع آزمون‌های این مجموعه اضافه خواهد شد، چرا که در حال حاضر زبان‌های فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، عربی، روسی و ایتالیایی شانه به شانۀ زبان انگلیسی در حال تدریس است.

ایشان همچنین راه‌اندازی دپارتمان ترکی را از برنامه‌های در دست‌راه‌اندازی عنوان کرد که قرار است در سال ۹۹ محقق شود.

رییس کانون زبان ایران عنوان کرد: از این پس در ایران تنها سه مرکز برگزار کنندۀ این آزمون خواهند بود و متقاضیان می‌توانند آن را در سایت موسسۀ ETS انتخاب کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در این مراسم همچنین دکتر فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اهمیت زبان‌آموزی در کشور عنوان کرد: در کشور ما به عنوان کشوری که واجد یک تمدن عمیق فرهنگی است، زبان و زبان آموزی بیش از آن که یک تهدید به شمار آید یک فرصت است.

ایشان ادامه داد: نگاهِ بعضی اشخاص به آموزش زبان به مثابه یک تهدید است، در حالی که باید به زبان به عنوان سلاحی نگریسته شود که به واسطۀ آن کودکان و نوجوانان می‌توانند داشته‌های خود را به جهان معرفی و به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ عالم با جهانیان تعامل کنند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری ادامه داد: هر زبانی که انسان فرا می‌گیرد دری به سمت افق‌های تازه به روی او می‌گشاید و افرادی که زبان‌های بیشتری می‌دانند به افق‌های بیشتری چشم گشوده‌اند.

وی در خصوص اهمیت زبان فارسی عنوان کرد: زبان مادری ما و زبان مرتبط با فرهنگ ما، زبان فارسی است. در واقع فارسی، زبان اول جهان تشیع و زبان دوم جهان اسلام است. نظام فکری و باورهای ما در این نظام طراحی شده و در این شالوده شکل گرفته است، اگر ما در توسعۀ زبان‌ها با توجه به مکتب و معیار فرهنگی اسلامی خود کوشا باشیم نه تنها ضرر نکرده‌ایم بلکه در آینده منافع کثیری را نیز به دست خواهیم آورد./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید