دولت هند از چین درخواست کرد تا با خروج اتباع هندی که در شهر ووهان چین حضور دارند موافقت کند. 

به گزارش سلام نو، هند روز یکشنبه از چین درخواست کرد تا با خروج حدود ۲۵۰ نفر از اتباع هندی که در شهر ووهان چین حضور دارند موافقت کند. شیوع بیماری کرونا دراین شهر بسیار شدت یافته است.

نشریه "هندوستان تایمز" روز یکشنبه نوشت: در زمان حاضر، شهر «ووهان» چین مهمترین مرکزی است که کرونا به شدت در آنجا گسترش یافته و مقام‌های این کشور، جمعیتی حدود ۵۴ میلیون نفر را در قرنطینه قرار داده‌اند.

درخواست هند پس از تلاش آمریکا برای خروج شهروندان خود از این شهر از طریق هوا انجام می شود.

حدود ۲۵۰ شهروند هندی همچنان در شهر ووهان حضور دارند. اکثر شهروندان هندی ساکن این شهر حدود دو هفته پیش به دلیل آغاز تعطیلات  به هند بازگشته اند.

مقام‌های چین روز یکشنبه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کردند؛ شمار قربانیان ویروس «کرونا» به ۵۶ نفر و تعداد مبتلایان آن به بیش از یکهزار و ۹۷۵ تن رسیده است.

این آمار پس از آن منتشر شد که مقام‌های استان «هوبی» از ۱۳ قربانی جدید این ویروس و ابتلای ۳۲۳ نفر دیگر به آن خبر دادند.

هوبی اصلی‌ترین کانون گسترش کرونا به شمار می‌آید. آمار نشان می‌دهد که ۲۹ استان و منطقه چین به این ویروس مبتلا شده‌اند.

برخی کشورها از جمله فرانسه، مالزی، ژاپن و استرالیا ابتلای افرادی به کرونا را اعلام کرده‌اند. کانادا تازه‌ترین کشوری است که از ابتلای یک نفر به کرونا خبر داده است.

"شی جین پینگ" رییس جمهوری چین عصر شنبه در نشست کمیته مرکزی دفتر سیاسی حزب کمونیست چین که به منظور تحلیل اقدامات پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تشکیل شد، از کنترل و پیشگیری شیوع این ویروس به عنوان مهمترین مسوولیت دولت نام برد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید