صبح امروز مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان با حضور مقام معظم رهبری، سران کشوری و لشکری و آحاد مردم در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش سلام نو،مراسم بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای جنایت تروریستی آمریکا در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار شد. همچنین مراسم دیگری نیز از طرف مقام معظم رهبری روز شنبه ( ۲۱ دی ۱۳۹۸ )پس از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم برگزار می‌شود.

در این مراسم که روسای قوای سه‌گانه، مسئولان لشکری و کشوری، تعدادی از وزیران و مسئولان عراقی، جمعی از نمایندگان گروههای مقاومت و سفرای کشورهای خارجی حضور داشتند، آقای فالح الفیاض رئیس شورای امنیت ملی و حشدالشعبی عراق به نمایندگی از همه مسئولان و مردم این کشور، شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی را به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت و افزود: برای ما بسیار سنگین است که خون پاک این عزیزان در عراق یعنی در سرزمین حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام به زمین ریخته شد. مردم عراق در غم از دست دادن این شهید دلاور یکپارچه ایستادند و اعلام کردند فرمانده از تو متشکریم.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در سخنانی با برشمردن امتیازات برجسته سردار شهید سپهبد سلیمانی، گفت: حاج قاسم عزیز در عین آنکه مجاهد، طراح، هوشمند، فرمانده و فاتح بود، با الگوگیری از حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها، نسبت به ولایت کاملاً مطیع و فرمانبردار بود و شهادت او نیز مانند حیاتش، موجب عزت اسلام و انقلاب شد.

در این مراسم، قاریان قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام در مصائب حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها نوحه‌سرایی کردند و اشعاری در فضلیت جهاد و مجاهدان راه خدا از جمله شهید سلیمانی قرائت کردند.

فالح الفیاض رئیس سازمان حشدالشعبی در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهیدان همراه وی که در حضور رهبر انقلاب برگزار شد، با بیان اینکه شهادت سردار سپبهد سلیمانی را به رهبری ایران  و مردم ایران تسلیت می‌گویم، گفت: هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم برای برای من چنین چیزی پیش بیاید که بخواهم در جمع شما برای عرض تسلیت شهادت این سردار بزرگ و فرمانده شجاع حاضر شوم.

رئیس حشد الشعبی تاکید کرد: برای ما بسیار گران و سنگین است که در سرزمنی عراق، سرزمین حضرت اباعبدالله الحسین به دست افراد شرور خون پاک این عزیزان روی زمین ریخته شود.

وی ادامه داد: به شما ملت بزرگ ایران، ملت برادر و دوست و همه شما بزرگواران تسلیت عرض می‌کنم. بسیار افتخار می‌کنم و سعادتمندم که تسلیت همه مسئولان و مردم عراق را به شما منتقل کنم.

فالح الفیاض ادامه داد: ملت مسلمان و مردم عراق در غم از دست دادن این شهید بزرگوار و دلاور یکپارچه عزادار هستند. آنان می‌گویند فرمانده تشکر می‌کنیم، فرمانده سعیت مشکور،‌ خداوند متعال جزایت را عنایت کند.

وی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم از سوی خودم برای همه این عزیزان به ویژه شهید بزرگوار ابومهدی مهندس که در طول این مدت همراه شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی همراه بود و جان خودش را در این راه نثار کرد تأسفم را ابراز کنم؛ این بزگواران به دست پست‌ترین‌ها به شهادت رسیدند خداوند به همه آن‌ها جزای خیر عنایت کند و امیدوارم ما هم بتوانیم راه این عزیزان را دنبال کنیم.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ تن دیگر بامداد جمعه گذشته در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپاد ترور و به شهادت رسیدند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید