گاهی اوقات برای شما هم پیش می آید، که هر چقدر جا به جا می شوید، خوابتان نمی گیرد و این بی خوابی شما را کلافه می کند. تلاش بیش از حد برای خوابیدن می تواند، چرخه ای از انرژی اضطراب آور و عصبی در شما ایجاد کند و ذهن ما را بیدار نگه می دارد. اگر ذهن آرامش کافی نداشته باشد، عملاً خوابیدن را غیر ممکن می کند. اما ترفند های علمی وجود دارد، که می تواند به شما کمک کند، تا راحت تر بخوابید. برخی از ترفندهای علمی برای داشتن خوابی راحت، در اینجا بیان شده است.

خوابیدن به روش نظامی

این تکنیک توسط فرماندهان نظامی آمریکایی ابداع شده تا اشتباهات خلبانان به دلیل خستگی را کاهش دهند. روش نظامی یک روش عامه پسند برای خوابیدن است، این روش برای اولین بار توسط شارون آکرمان در کتابی با عنوان "استراحت کن  و پیروز شو" منتشر شد.

آیا شما تا به حال سعی کرده اید، ساعت خود را مخفی کنید، قبل از خواب دوش بگیرید، پنجره را باز کنید تا اتاقتان خنک شود، جوراب بپوشید، یک ورزش یوگا 15 دقیقه ای را امتحان کنید، یا تلفن را از رختخواب دور نگه داشته اید؟ آروماتراپی با (اسطوخودوس، بابونه یا مریم گلی) انجام داده اید؟ برای جلوگیری از دیر هضمی معده یا تحریک قبل از خواب، زودتر غذا خورده اید؟

اگر این کارها برای شما موثر نبوده، ممکن است لازم باشد، روی اصول روش نظامی کار کنید.

شل کردن عضلات، به قسمت های فوقانی و تحتانی سمت راست و چپ بدن استراحت دهید، نفس تان را بیرون دهید و به سینه استراحت دهید سپس ذهن تان را از هر فکری پاک کنید. البته در برخی شرایط مانند، ADHD یا اضطراب ممکن است، در اثربخشی این روش اختلال ایجاد کند.

نحوه خوابیدن در 60 ثانیه

این روش که روی نفس کشیدن یا شل کردن عضلات تمرکز دارد، به شما کمک می کنند، ذهن خود را از اطراف خود پاک کنید و به رختخواب برگردید. اگر از نخوابیدن های ضروری رنج می برید، این روش را حتما امتحان کنید. این روش ها ممکن است، تا 2 دقیقه طول بکشند، اما در نهایت شما می خوابید و خستگی تان رفع می شود.

تکنیک 4-7-8

دکتر اندرو ویل، ابداع کننده این روش می گوید: که روش او یک تکنیک تنفسی ضد استرس است. این روش تنفس با تمرین، ترکیب قدرت مراقبه و تجسم انجام می‌شود. این روش باعث آزاد شدن مواد شیمیایی آرام بخش در مغز شده و ضربان قلب را کاهش می دهد. همچنین بدن را برای خواب آماده می کند. اگر یک بیماری تنفسی مانند آسم یا COPD دارید، قبل از شروع مراجعه با پزشک خود مشورت کنید، زیرا این امر می تواند علائم شما را تشدید کند.

برای اجرا نوک زبان خود را در پشت دهان خود، پشت دو دندان جلو خود قرار دهید. 4 ثانیه از راه بینی تنفس کنید، سپس نفستان را به مدت 7 ثانیه حبس کنید. در آخر نیز عمل بازدم را مستقیما از راه دهان به مدت 8 ثانیه انجام دهید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید