وزیر دفاع ترامپ از تصمیم برای ترور سردار سلیمانی دفاع کرد و در عین حال مدعی شد به دنبال کاهش تنش در منطقه هستیم.

به گزارش سلام نو، ارک اسپر روز سه شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت من از حمایت ائتلاف ضد داعش در عراق خرسند هستم و تعداد زیادی تماس تلفنی با متحدان و شرکای خود در این هفته داشتم.

وی افزود: تصمیم ایتالیا برای حفظ نیروهای خود در بغداد مهم است که عزم ایتالیا و تعهد به ثبات عراق را نشان می دهد.

وزیر دفاع ترامپ همچنین در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان در حالی که سعی می کرد تهدید خود را نسبت به هرگونه اقدام انتقام جویانه ایران حفظ کند، مدعی شد آغازگر جنگ با ایران نیستیم اما برای پایان دادن به یک جنگ، آمادگی داریم.

اسپر در اظهارات خود آشکارا حاکمیت ملی عراق را نادیده گرفت و بی توجه به تصمیم پارلمان این کشور برای خروج نیروهای نظامی آمریکا، اظهار کرد از عراق خارج نخواهیم شد چرا که مبارزه با داعش نیازمند حضور آمریکا است.

وزیر دفاع ترامپ با این ادعا که به دنبال کاهش تنش در منطقه هستند، گفت: از تهران می خواهیم که با ما بنشینند و درباره آینده‌ای بهتر گفت‌وگو کنند.

اسپر افزود: من فکر می کنم این بهترین رویکر در زمان حاضر است.

وی همچون ترامپ و پمپئو که از ارائه هرگونه سند یا شواهدی دال بر طراحی حملات حتمی از سوی سردار سلیمانی علیه مواضع آمریکایی عاجز بود، اظهار کرد: دستان سلیمانی در بغداد به خون آغشته است.

دفاع از ترور سردار سلیمانی

وزیر دفاع ترامپ بدون اشاره به کشتار میلیون‌ها شهروند عراقی، سوری و افغان در پی حملات نیروهای آمریکایی و تلاش سردار سلیمانی و رزمندگان مقاومت در مبارزه با تروریسم ساخته آمریکا، فرمانده شهید سپاه قدس را یکی از رهبران تروریست و سازماندهی دهندگان تروریست دانست که نشستی نخواهد داشت مگر اینکه بخواهند حملات دیگری را علیه نیروهای آمریکایی یا اماکن دیپلماتیک داشته باشند.

وزیر دفاع ترامپ تصریح کرد فکر می کنم بهترین تصمیم را برای حذف وی از عرصه نبرد اتخاذ کردیم.

اسپر در پاسخ به این سوال که خب تهدید حتمی وی چه بوده است، گفت: مطابق گزارش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی ما، سلیمانی در حال سازماندهی یک عملیات علیه نیروهای آمریکا در بغداد و دمشق بود.

وی مدعی شد فکر می کنم این حملات در چند روز و نه حتی هفته آینده انجام می شد.

کریستین امانپور پرسشگر سی ان ان هم به وزیر دفاع ترامپ یادآور شد: انجام حمله ظرف روزهای آینده با یک حمله آنی و حتمی متفاوت است./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید