۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 55376816

بازی ایران و امریکا ساعت چند است، این نه تنها سوال فوتبال دوستان بلکه سوال هر ایرانی است که اسم از جام جهانی و فوتبال شنیده است و می‌داند بازی ایران و آمریکا بازی ساده‌ای نیست.

بازی ایران و امریکا ساعت چند است؟

سلام نو – سرویس ورزشی: یکی از مهم‌ترین سوال هر فوتبال دوست ایرانی این است بازی ایران و امریکا ساعت چند است؟ بازی‌ای که در یک معنا مهم‌ترین، سیاسی‌ترین و حساس‌ترین بازی ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. این بازی که سومین بازی ایران در جام جهانی است از همین حالا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

بازی ایران با تیم ملی فوتبال آمریکا از چند جهت مهم است. اول از همه اینکه این بازی سومین بازی ایران در جام جهانی است. در این بازی تکلیف نتیجه با انگلیس و ولز مشخص شده و نتیجه مسابقه می‌تواند تکلیف ایران برای صعود به مرحله بعد را مشخص کند. از طرف دیگر این بازی سیاسی‌ترین بازی چند سال اخیر فوتبال ایران است. ایران و آمریکا سابقه چهار دهه تنش را دارند و امروز هم برای احیای برجام درگیر تنش هستند. نتیجه این بازی می‌تواند تاثیرات غیرورزشی بسیاری داشته باشد.

همین مسئله درباره بازی ایران و آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه هم صادق بود. پیروزی ایران بر آمریکا باعث جشن‌های خیابانی شد. گل حمید استیلی به گل قرن معروف شد و کسی به نتایج دیگر ایران در مسابقات توجه نداشت. آن سال‌ها تنش بین ایران و آمریکا از امروز کم‌تر بود. طبیعی است که امروز با افزایش تنش نتایج جانبی مسابقه هم تشدید شود.

حالا هم بسیاری می‌خواهند بدانند بازی ایران و امریکا ساعت چند است تا شاید شاهد یک پیروزی دیگر توسط ایران باشند. بسیاری فکر می‌کنند تیم ملی می‌تواند پیروزی جام جهانی ۱۹۹۸ را تکرار کند، اما همه چیز به این سادگی نیست.

بازیکنان تیم ملی آمریکا با بیش از ۲۰۰ میلیون یورو ارزش، چیزی معادل دو و نیم برابر بازیکنان ایران ارزش مالی دارند. از سوی دیگر امکانات و بازی‌های تدارکاتی آمریکا قابل قیاس با فوتبال ایران نیست.

پیش از هر چیز باید بدانیم که تیم ملی آمریکا قابل قیاس با تیم سال ۱۹۹۸ نیست و یکی از برترین نسل‌های فوتبال خود را در اختیار دارد. از میان بازیکنان آمریکا کریستین پولیسیچ کاپیتان این تیم در چلسی، وستون مک کنی در یوونتوس، سرجینو در بارسلونا، کریس ریچارد در بایرن مونیخ،‌ جووانی رینا در دورتموند، برندن آرونسون در سالزبورگ، جان آنتونی بروکز در ولفسبورگ، تیلور آدامز در لایپزیک، یونس موسا در والنسیا، ریکاردو پپی در آگزبورگ و تیموتی وه‌آ در لیل فرانسه بازی می‌کنند.

در مقابل در تیم ملی فوتبال ایران فقط علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، سردار آزمون، سامان قدوس و امیر عابدزاده در تیم‌های اروپایی قابل توجهی به میدان می‌روند.

بازی ایران و امریکا ساعت چند است، سوالی که همه ایرانیان در سر دارند

بازی ایران و آمریکا روز سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰ در شهر دوحه قطر و در استادیوم الثمامه برگزار خواهد شد. این ورزشگاه ۴۰ هزار نفری در جنوب دوحه قرار دارد و به شکل کلاه سنتی اعراب ساخته شده است. ساخت این ورزشگاه در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و بیش از چهار سال طول کشید. تیم درگیر طراحی معماری و ساخت ورزشگاه هم قطری بودند.

ورزشگاه الثمامه ششمین ورزشگاهی است که به طور رسمی در طول آماده سازی جام جهانی ساخته شد. این مرکز ورزشی در یکی از بهترین مکان‌های ممکن در جنوب دوحه ساخته شده و فرودگاه اصلی دوحه ۵ کیلومتر فاصله دارد. این ورزشگاه همچون دیگر ورزشگاه‌های قطر سیستم تهویه هوای فوق‌العاده‌ای دارد و دمای ۴۰ درجه بیرون را به چیزی در حدود ۲۷ درجه سانتیگراد می‌رساند.

بازی ایران و امریکا ساعت چند است؟

حالا که متوجه شدید بازی ایران و امریکا ساعت چند است بد نیست بدانید که فیفا هم نگاه خاصی به تقابل ایران و آمریکا دارد و معتقد است که این تقابل در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌تواند در صعود هر دو تیم به مرحله حذفی رقابت‌ها تعیین‌کننده باشد. این حرف چندان هم اشتباه نیست چون صعود انگلیس به دور بعد تقریبا قطعی ولی در آن سوی میدان ولز قرار دارد که برای صعود به مرحله بعد حاضر است دست به هر کاری بزند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید