بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در محکومیت حملات اخیر آمریکا در عراق، در رسانه‌های روسیه بازتاب گسترده داشت.

به گزارش سلام نو، خبرگزاری تاس نوشت: آیت الله علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران حمله آمریکا به عراق و سوریه که مقرهای گروه کتائب حزب الله و حشد الشعبی را بمباران کرد به شدت محکوم کرد.

رسانه روسی نوشت: به عقیده آیت الله خامنه ای، آمریکا با اقدامات خود ،‌ از حشد الشعبی بخاطر مبارزه با گروه تروریستی داعش انتقام می گیرد.

تاس افزود: روز یکشنبه جاناتان هوفمن سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که آمریکا به پنج مقر گروه کتائب حزب الله در سوریه و عراق حمله کرد.

«کتائب حزب الله از فرماندهی تشکیلات حشد الشعبی تبعیت می کند که در مبارزه با داعش، به نفع ارتش عراق جنگید. علاوه بر آن، این تشکیلات در عملیات علیه تروریست ها در سوریه شرکت داشتند.»

ریانووستی خبرگزاری دیگر روسیه نیز نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران حملات آمریکا به گروه های عراقی را پست فطرتی خواند.

رسانه روسی به نقل از رهبر معظم انقلاب افزود: آمریکا از حشد الشعبی بخاطر مبارزه آن با گروه تروریستی داعش انتقام گرفت و دولت و مردم ایران این اقدام پست از سوی آمریکا را محکوم می کند.

در گزارش ریانووستی گفته شد: پس از آنکه قربانیان حملات پهپادهای آمریکایی در عراق بخاک سپرده شدند، اعتراضات علیه اقدام آمریکا در مقابل سفارت این کشور در بغداد آغاز شد.

پایگاه اینترنتی روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو نیز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که در آن حملات آمریکا به سوریه و عراق را محکوم کردند، نوشت: آمریکا بخاطر مبارزه حشد الشعبی با گروه تروریستی داعش از آن انتقام می گیرد و دولت و مردم ایران این اقدام شرورانه را محکوم می کند.

«به گفته رهبر انقلاب ایران، این کشور در پی جنگ نیست اما از منافع خود دفاع می کند و با کسانی که این کشور را تهدید می کنند مقابله خواهد کرد. »

این رسانه روسی به نقل از عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران گزارش داد که عراق با توهین ملت این کشور و تهدید ازسوی آمریکا مواجه شده است.

ایزوستیا خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا اعلام کرد که خواهان جنگ با ایران نیست. کاخ سفید نیز قبلا تهران را به حمله به سفارت آمریکا در بغداد متهم کرده بود.

پایگاه اینترنتی روسی «گلاس رو» نیز با اشاره به اظهارات ضدامریکایی رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: واحدهای هوایی آمریکا به مواضع گروه کتائب حزب الله که در عراق و سوریه قرار دارد، حمله کردند.

«پنتاگون اعلام کرد که با این حملات، به حمله به پایگاه خود کرکوک که بر اثر آن یک تبعه آمریکا کشته و چهار نظامی دیگر این کشور مجروح شدند، پاسخ داد. »

در گزارش این رسانه با اشاره به اجتماع اعتراضی مردم عراق در مقابل سفارت آمریکا در بغداد آمده است: دولت عراق به مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا وعده داده است که امنیت کارکنان سفارت آمریکا را تامین کند.

روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس چاپ مسکو هم اظهارات امروز رهبر معظم انقلاب را منتشر کرد و  گزارش داد که ایشان حمله آمریکا به مقرهای حشدالشعبی را محکوم کرد.

در این گزارش به نقل از آیت الله خامنه ای گفته شد: دولت و مردم ایران و شخص وی این اقدام شرورانه طرف آمریکایی را محکوم می کند.

تارنمای روسی «نیوز رو» نیز امروز نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی حمله به مراکز حشدالشعبی از سوی آمریکا را محکوم و تصریح کرد که این اقدامات برای انتقام گیری از مبارزه این گروه با داعش انجام گرفته است./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید