همه ما دوست داریم، اندام بی نظیری داشته باشیم و تناسب این اندام ها زبان زد همه دوستان و اطرافیان مان باشد، اما با خوردن بعضی از مواد غذایی که از آن ها لذت می بریم، به اشتباه باعث چاق شدن خود می شویم. در متن زیر این خوراکی های مضر را که منجر به افزایش وزن می شوند، را بازگو کرده ایم.

1. بستنی

بستنی فوق العاده خوشمزه است، اما بسیار ناسالم است. این خوراکی کالری بالایی دارد و سرشار از قند است. هر چند وقت یک بار خوردن مقدار کمی بستنی خوب است، اما مشکل این است، که افراد با مصرف زیاد بستنی به یکباره به بدن خود کالری زیادی وارد می کنند.

بستنی را خودتان درست کنید، از عسل برای شیرین کردن آن و مواد سالم تری مانند ماست پرچرب و میوه های متنوع برای طمع دار کردن آن استفاده کنید. بستنی خریداری شده در فروشگاه دارای قند زیادی است، بنابراین بستنی خانگی جایگزین بهتری است.

2. پیتزا

پیتزا یک فست فود بسیار محبوب است. با این حال، پیتزا های بسته بندی شده نیز بسیار ناسالم به نظر می رسند. آن ها بسیار کم کالری هستند و اغلب حاوی مواد غیر بهداشتی مانند آرد بسیار پالایش شده و گوشت فرآوری شده می‌باشند. اگر می خواهید، از یک پیتزا واقعی لذت ببرید، سعی کنید پیتزا های لذیذی را در خانه با استفاده از مواد سالم تر تهیه کنید. سس های خانگی هم سالم تر هستند، زیرا انواع سس هایی که از سوپر مارکت ها خریداری می کنید، حاوی قند زیادی هستند.

پیتزاهای تجاری اغلب از مواد کاملاً تصفیه شده و فرآوری شده ساخته می شوند. یک پیتزا خانگی با مواد سالم گزینه بسیار بهتری است.

3. قهوه

قهوه حاوی چندین ماده فعال بیولوژیکی، از همه مهمتر کافئین است. این مواد شیمیایی می توانند، متابولیسم را تقویت کرده و چربی را حداقل در کوتاه مدت افزایش دهند. با این حال، اثرات منفی اضافه کردن مواد ناسالم مانند کرم مصنوعی و قند از این اثرات مثبت بیشتر است. نوشیدنی های قهوه با کالری بالا در حقیقت بهتر از نوشابه نیستند. آن ها با تماما با کالری پر شده اند و می توانند، با یک وعده غذایی کامل برابری کند.

اگر قهوه دوست دارید، بهتر است هنگام تلاش برای کاهش وزن، قهوه ساده و سیاه بنوشید. اضافه کردن کمی خامه یا شیر هم خوب است. فقط از افزودن قند، کرم های پر کالری و سایر مواد ناسالم به قهوه تان خودداری کنید. قهوه سیاه می تواند، بسیار سالم باشد و به شما در سوزاندن چربی کمک کند. با این حال، نوشیدنی های قهوه با کالری بالا که حاوی مواد مصنوعی هستند، بسیار ناسالم و چاق کننده هستند.

4. غذاهای با قند اضافه شده

شکر اضافه شده احتمالاً بدترین ماده در رژیم غذایی است. نمونه هایی از غذاهایی که ممکن است، حاوی مقادیر زیادی قند اضافه شده باشند، شامل غلات شیرین شده برای صبحانه، مربا، میله گرانولو و ماست پر چرب یا کم چرب است.

در انتخاب غذاهای "کم چربی" یا "بدون چربی" باید مراقب باشید، زیرا تولید کنندگان غالباً مقدار زیادی قند را اضافه می کنند، تا طعمی را که با حذف چربی از بین می رود، جایگزین کنند. شکر یکی از ناسالم ترین مواد غذایی در رژیم غذایی مدرن است. بسیاری از محصولات، مانند غذاهای کم چرب و بدون چربی، سالم به نظر می رسند، اما سرشار از قند هستند.

بدترین مواد غذایی برای کاهش وزن غذاهای بسیار فرآوری شده هستند. این مواد غذایی معمولاً با قند اضافه شده، گندم تصفیه شده و یا چربی های اضافه شده پر شده اند. برای اینکه مطمئن شوید، مواد غذایی که خریداری کرده اید، سالم یا ناسالم است، برچسب روی بسته بندی آن را بخوانید. با این حال، مراقب نام های مختلف در مورد ادعا های قند و سلامتی باشید. برخی غذاهای سالم مانند آجیل، میوه خشک و پنیر کالری بالایی دارند و خوردن زیاد آن بسیار مفید است.

همچنین باید مراقب غذا خوردن خود باشید. غذاهای خود را به آرامی جویده و بر نحوه خوردن خود نظارت کنید. این روش می تواند، به تعادل مصرف غذای شما کمک کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید